Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vix
Lödde anslutningarna då det var sprickor i dessa och läckte som ett såll. Nu är det tätt (BE)
Bild
Bild

2 dåliga inredningsbilder. Kommer bättre senare kanske :lol: .
Bild
Bild

Har också hittat ett passande luftfilter. Tyvärr fanns det bara ett kvar på biltema, får kolla om de fått in fler. Nu måste det köpas skärbrädor att klämma dem emellan :wink:
Har även upptäckt att jag har en fungerande tuta. Rev bort den fula kolfibervinylen på instrumentpanelen och vad hittar man där? Jo en knapp. Tryckte på den så vart det ett jävla liv i skällan!
Användarvisningsbild
av Vix
Voila! Varde halvljus... Måste vart kass kontakt någonstans. gjorde rent kontaktytor, jord och bytte lampor så funkar de. Dock bara när motorn är igång? :o
Bild

Helljus. Tyvärr skakar lyktorna loss något vid färd så man får trycka till dem. Får ha fetare skruv i sargen tror jag.
Bild

Röva...
Bild
Bild

Insida
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Vix
Lucif3r skrev:Kommer det bli någon ny lack sen eller? Mattsvart är ju inte direkt hett :P
Haha, tycker du inte? Tycker det klär bilen bra, dessutom är det rätt jämt och fint lackat med spruta, åtminstone på utsidan, är ju den som räknas :twisted: !
Blir dock fler svarta detaljer typ stötfångare, fälgar (ev. andra fälgar). Bort med klistermärken och lister och få ihop någon "custom" skyltbelysning. Ev. toning av rutor.
Dock beror allt på hur länge jag har kvar den. Får se om den knallar igenom bes. i Juni.
Min parkeringsplats är ingen optimal lackbox dessutom :wink:
Användarvisningsbild
av Vix
Ja, det värsta är inte att den är trasig utan att den är så sjukt nedsutten och sitter bom fast i justeringarna.

Har ev. fått tag på garageplats en bit härifrån om man lyckas hosta upp hyran, så det kan hända nåt vettigt. Är iaf under uppbyggnad (garageplatsen). Dock redan fullt användbart.

Har hittat ett jobbigt rosthål vid vänster dörrinfästning som de hade proppat igen med dyngsurt skumgummi.
Förklarar ju plaskdammen på golvet.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Skumgummi :lol: :lol: :lol: :lol: Ja, skumgummi är ju känt för att hålla borta fukt... eller hur var det nu :P

Nej seriöst, ska man ändå vara lite slarvig med en reparation så kan man väl åtminstonde kosta på en hundring för lite glasfiberspackel. Håller inte för alltid, men håller bra mycket längre än något annat som inte är riktig rostlagning.
Är man nogrann och seriös kan en glasfiberlagning hålla i flera flera år.
Användarvisningsbild
av Vix
Lucif3r skrev:Skumgummi :lol: :lol: :lol: :lol: Ja, skumgummi är ju känt för att hålla borta fukt... eller hur var det nu :P

Nej seriöst, ska man ändå vara lite slarvig med en reparation så kan man väl åtminstonde kosta på en hundring för lite glasfiberspackel. Håller inte för alltid, men håller bra mycket längre än något annat som inte är riktig rostlagning.
Är man nogrann och seriös kan en glasfiberlagning hålla i flera flera år.
Ja, eller hur, aldrig sett nåt blötare och har ändå varit mycket på havet :wink:.
Pruppade igen det med lite byggplast till det har blivit lite torrare väder, då blir det svets.
230fk går snålt

Nej nej jag bara visade vad jag menade med fullga[…]

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]

Bilen ryker från motorn

Hej. Skulle starta bilen nu vid lunch och så[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]