Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jiha
Finns det rätt eller fel "rull riktning" när man monterar fälgen Valder?
Bild

Eller
Bild

// jiha
av ansjo
Blir det inte åt varsitt håll beroende på vilken sida fälgarna sitter... 8)
Användarvisningsbild
av joel80
Ja på bilderna ser det ju ut som om alla fälgar ser likadana ut. Du får 4st fälgar som ser likadana ut.. oberoende från vilken sida du sätter dem på bilen kommer det se ut som på bilderna...
Användarvisningsbild
av jiha
Aha, hämtade bilen i går och kollade inte så noga innan jag lämnade in dom på däckfirman. Så dom är inte levererade/tillverkade så att man får 2 av varje "riktning" utan får 2 olika sidor på bilen?

God natt // Jiha
Användarvisningsbild
av joel80
Ser inte ut så på bilderna i allafall.. och brukar väl inte vara så med fälgar?

Men jag har haft fel förut... :)
av ansjo
Backar du så ser den andra sidans fälgar likadana ut när de rullar iaf :lol: ...
av dissonans
Finns vissa (få) fälgar som har bestämd sida. De har en liten pil som markerar detta. Jag har aldrig sett sådana fälgar till Volvo dock.
av llesrof
dissonans skrev:Finns vissa (få) fälgar som har bestämd sida. De har en liten pil som markerar detta. Jag har aldrig sett sådana fälgar till Volvo dock.
Fälgarna till Volvo 850 turbo fanns i höger- och vänsterutförande. Detta gällde doch inte originalmonterade fälgar, bara tillbehärsfälgana. Eller om det var tvärt om. Jag skulle störa mig något oerhört på att fälgarna pekade åt olika håll beroende på från vilken sida man betraktade biler från :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Guru
Mycket riktigt. 850 turbo hade från början en höger och vänster fälg som orginalfälg. Men det ansågs inte ekonomiskt försvarbart och ganska snart försvann den ena. Dessutom ställer det till problem i fabriken. Motiveringen var nog att man bara ser ena sida åt gången. Dessutom slipper man risken att råka montera en vänster och en höger på samma sida. Det hade sett roligt ut!
D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Såg det. Har provat att rensat cache fö[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]