Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wendtm
Hej
Kan man ändra inställningen på färddatorn på en USA bil, XC70 -08, frå n miles/gal till liter/100km och från farenhait till celsius?
Kan man göra detta via dolda menyer eller måste jag skaffa volvo DICE?
Är det svårt att byta kombiinstrumnetet?
Användarvisningsbild
av MartinS
trojlee skrev:Jag har för mig att man kan ändra det direkt i menyn på stereon(mittkonsollen)....
/
M
Jag tror också du kan ändra "Enheter" där, under bilinställningar kanske?

För att byta kombiinstrument behövs mjukvara, alltså inget du kan lösa utan en verkstad med abonnemang hos volvo.

/Martin
av peetan
ptheo skrev:Det kan gøres i VIDA med en DiCE tilsluttet bilen ... der kræves ikke ny sw

/ptehe

Jo det krävs sw.
Var skall du få språk app ifrån om du inte har abbonemang?
av ptheo
Det var da mærkeligt ...
Jeg forstod det var brændstof forbrugs visning fra mil/gal til l/km eller l/100km og ikke bilens sprog
Jeg har lige ændret visning i en S80 MY2008.... den har dansk sprog ... og det har den stadigvæk !

/ptheo /Danmark
av peetan
Klart det går att byta från miles till km i menyn.
Men den kommer ju att visa i miles på hastighet.
Besiktningen kanske kräver att det byts ut pga att den bara har miles och inte som de gamla hade km på insidan??
Kombiinstrument byter du på 5 min.
Jag kör en USA version av XC70 av 09 års modell med 3,2 motor. Jag kan ändra mellan miles/gal till liter/100km och från farenheit till celsius via menyn. Några knapptryck bara... Jag har ju också tillgång till KM i hastighet på mätertavlan i digitala siffror. På svenska bilar antar jag att ni kan se Miles istället, men jag kan ha fel. Kanske det bara funkar i Nordamerika pga USA (miles) och Kanada (KM) skyltarna efter vägarna.

freezingalaskan
D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Såg det. Har provat att rensat cache fö[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]