Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olsin
Jag har upplevt det öppna fönstret i appen emellanåt och jag har kommit fram till att det beror på min egen klåfingrighet. Om rutan är uppe och jag kör upp den för att säkerställa att den är uppe så verkar det som om klämskyddet gör att rutan är en liten bit nere, inte tillräckligt för att det ska bli vindtjut i den, men tillräckligt för att appen ska meddela att rutan är nere. Lösningen för mig har varit att sluta kolla att rutan är stängd med hjälp av att köra upp den fast den är uppe och vips så är rutan stängd även i appen.
av hk1971j
olsin skrev:Jag har upplevt det öppna fönstret i appen emellanåt och jag har kommit fram till att det beror på min egen klåfingrighet. Om rutan är uppe och jag kör upp den för att säkerställa att den är uppe så verkar det som om klämskyddet gör att rutan är en liten bit nere, inte tillräckligt för att det ska bli vindtjut i den, men tillräckligt för att appen ska meddela att rutan är nere. Lösningen för mig har varit att sluta kolla att rutan är stängd med hjälp av att köra upp den fast den är uppe och vips så är rutan stängd även i appen.
Jag har nu inte "öppna fönster" längre enligt On Call appen. Verkar som om bilen behövde lite "inkörning" för att synka klämskyddet.

Det märkliga var för mig i mitt fall att appen meddelande att fönster var stängda. Kollade jag sen igen utan att ens ha varit i närheten
av bilen, så fick jag helt plötsligt meddelande att fönster var öppet.

Slumpmässigt fram/bak.

Nåväl, nu är allt okej tack o lov för detta är ju livsviktiga saker vi pratar om :mrgreen:
av hk1971j
joel80 skrev:
hk1971j skrev: Men. taaaadaaaa... Helt plötsligt funkar visning av temperatur i min Samsung Galaxy S3.

Kanske beror det på en uppdatering av mobilen som jag fick igår :-)-)
Haha.. Var tvungen att kolla direkt.. idag funkar temperaturen för mig också! Fixade också uppdateringen igår eller om det var i förrgår. :)
(Har alltså en S3 jag också)

Du får rulla förbi Vovloverkstan och få mjukvaran i bilen fixad om du inte får ordning på fönstren.

Fönster o.k men...

Igår ballade Oncall ur helt. Fick för sig att min bil var 2 mil från där jag parkerade.

Och jag får inte uppdatering på bränsle, mil och yes... nu funkar inte ute temp in Oncall längre...

Ja,ja.... :-(

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Finns ingen sticka på vea motorn, 5 cylindri[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]

Detta har börjat hända min v70 -12.. b[…]