Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Plockade ut en ny XC70 D4 Momentum DE förra tosdagen och har redan betat av 250 mil så jag har hunnit testa blåtanden en hel del.

De som händer är att sjävla streamingen av musik funkar fint (så länge den inte kopplar bort luren), men vid samtal så hackar den så fruktansvärt mycket. detta ENDAST om luren är fäst vid panelen med en hållare eller om den är nära skärmen eller luftutblåste. lägger jag telefonen på knät så hackar inget, tar jag luren närmare under samtalet så börjar det hacka. Sen är andra problemet att den tappar anslutning titt som tätt.
Lämnade in bilen idag för toning idag och påtalade problemet, det var inget tekniker kände till. Jag fick låna en ny V70 R-design med samma funktion och testade såklart utan några problem alls. La in min plast hållare som jag har i min bil också för att testa och den fungerar precis som den ska, dvs inga problem.
Är det någon annan som har råkat ut för detta.

Ska nämna att jag har iPhone 4s med senaste uppdateringen och har testat med frugans iPhone5 med samma resutlat.

Sen en sista sak som inte näms i rubruiken:

Ratten vibrerar från hastighet 80 och uppåt, bara lite men tillräkligt om man kört 80mil en sträcka att händerna ska domna bort. påpekade också för teknikern men det var inget han kände till.

Han skulle återkomma med ett datum förslag senare idag för att lämna in bilen. Men det känns märkligt då bilen är helt ny
paso skrev:Har nu en iPhone 5 som funkar utan problem och tidigare hade jag iPhone 4 och har även testat med Samsung S3 utan problem vid samtal eller streaming min bil som är liknande din.
Ja det funkar bra med V70 med samma spec, så jag måste ha något fel på min... :/

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]