Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hej på er,

Vill börja med att säga att detta inlägget inte syftar till att marknadsföra oss, utan för att jag är genuint intresserad av era erfarna synpunkter på utförande av arbeten på era bilar. Jag gör entré på detta forum i min roll som affärsutvecklare för Mobilglas Sverige AB (http://www.mobilglas.se). Bolaget bildades i våras och drivs av mig som ansvarar för marknadsföring och affärsutveckling och av min kollega Tord som har över 40 års erfarenhet som bilglasmästare. Vårt mål är att du skall slippa lägga onödig tid på något som för dig troligen är tråkigt. Vi vill förändra den svenska marknaden till att - i stil med hur bilglasarbete fungerar i stora delar av Europa - göra det naturligt att få hjälp med stenskottslagning, byte av vindrutor eller krossade sido/bakrutor på platsen (hemmet, arbetsplatsen, flygplatsens långtidsparkering eller annan valfri plats). I dagsläget har vi två servicebilar i Storgöteborg och har just etablerat verksamhet på Västgötaslätten (Skövde, Skara, Vara etc) med en servicebil - samt tittar på hur vi skall etablera oss på fler orter. Processen ser ut så här;
- Kunden ringer oss, och vi bokar en tid och plats
- Vi kommer ut och utför arbetet på angiven tid. Väl där behöver du som kund fylla i en skadeanmälan om det är ett försäkringsarbete (vi har blanketten med oss).
- När arbetet är utfört betalar du kostnaden (självrisken om det är försäkringsärende) med kort, vi fakturerar företagskunder.

Vad jag är intresserad av med detta inlägg är att höra era synpunkter på vad som för er vore värdefulla valmöjligheter - samt hur du ser på att anlita oss, t ex känns det konstigt att vi kommer till dig - eller ser du det som en skön grej? Med värdefulla valmöjligheter tänker jag på att vi skulle samtidigt som vi byter vindrutan kunna erbjuda dig att vi har med oss och monterar nya vindrutetorkare - andra sådana tänkbara saker är t ex;
- Stöldskyddsmärkning av bilens rutor
- Vattenavstötande glasbehandling
- En varm kopp kaffe (gratis)
- Särskilda klisterlappar att täcka över framtida stenskott med för att förhindra att det kommer in fukt och försämrar lagningsmöjligheterna eller orsakar sprickbildning (gratis)

Jag är utöver detta intresserad av alla synpunkter på oss som kan hjälpa oss att vara en bättre leverantör för din Volvobil!
Låter som en bra grund att stå på tycker jag, men en fråga bara!

Jag har ingen aning om hur lång tid ett byte av vindruta eller lagning av stenskott tar - men kommer kunden få stå och se på medans ni utför arbetet?
Lättast vore om man kunde ha bokat tid och plats och att kunden bara behöver komma ut när det ska betalas, eller inte alls om det är faktura!

Några åsikter bara, gillar konceptet annars!:)
Det låter som en riktigt bra affärsidé och jag personligen skulle tycka det var mycket smidigt. Självklart måste man gå ut och ge dom nyckeln när dom kommer sen borde man kunna t.ex. gå in och jobba och sen ringer dom när det är klart så går man ut och betalar. Det som är smidigt är att man inte behöver åka och lämna bilen nånstans, fixa skjuts därifrån och sen skjuts tillbaka för att hämta bilen. Alla företag är ju inte så generösa med lånebilar...

En fråga, tar ni extra betalt för att kommer ut och gör det? Typ som hantverkare som tar betalt för framkörningsavgift.

Fick en dragkrok på min gamla bmw monterad på detta sätt, sjukt smidigt. Lämnade bara nycklarna till han så gjorde han det på parkeringen i några timmar, sen ringde han när det var klart.
Eirike93: Kul att höra! Som du är inne på tar vissa arbeten längre tid, ibland uppemot 2 timmar - det är givetvis upp till kunden vad han/hon vill göra under tiden, men enklast är att vi träffar kunden när vi påbörjar arbetet och sedan kommer in/kunden kommer ut när arbetet är färdigt.

S.t.r.a.n.D: Kul att du gillar konceptet! Vi tar inte extra betalt för framkörningen, det ingår i självrisken! (och det kostar inte mer för försäkringsbolaget heller jämfört med andra leverantörer)
Tim skrev:Om det regnar eller snöar då? :o
Jag anlitade mobilglas för ett stenskott nu i vintras. Personen som lagade mitt stenskott hade tillgång till ett värmegarage i närheten där arbetet utfördes, det hela tog ungefär 20 minuter och jag väntade på plats under tiden. Det var f.ö. väldigt intressant att se hur det hela gick till.

På köpet jämnades även gamla lagningar till och jag fick även konsultation om att jag kanske borde byta hela vindrutan inom en snar framtid.

Jag kan bara säga att jag är EXTREMT nöjd med er service och kommer definitivt anlita er i framtiden!

Idén med lappar som man kunde klistra på temporärt lät väldigt bra, då jag själv är av naturen att dra på saker alldeles för länge innan jag orkar åtgärda sådana fel. Men å andra sidan när er service är så smidig så kanske jag inte drar mig lika länge i framtiden.

Lite beroende på vilket fel du har på […]

Vattenrör som vibrerat loss

Har bilen inne för kamremsbyte (inkl. vattenp[…]

Trasig Renault Scenic

Tvärstopp igen. Monterat topplocket satt till[…]

Ja den funkar bra.