Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dogfight
Så då kom den äntligen min V70 som jag väntat för länge på ;-) En v70 Black Edition Silverfärgad Premium Sound + Sub. Sitter dock vinterdäcken på den så e silverfärgade fälgar sommar däcken e svarta 18"
Mycket tyst och behaglig o köra, återstår o se vad förbrukningen blir med tiden. Mycket nya knappar att lära sig jämfört med min förra Volvo V50. Skall lägga upp foto senare när jag hinner.
Dogfight.
Användarvisningsbild
av joel80
Väntar på bilder.. funderade också på black edition när jag beställde min D3a... men det blev en vit Dynamic edition. Hade en svart v50 tidigare om behövde variation. Har haft min sen 3e januari nu och har fortfarande kvar nybilskänslan. :) Blev det nån extrautrustning? Kan säga att mitt bästa tillval är nog VOC! Underbart med värmare via appen och då det eller firmabil är det fantastiskt praktiskt med körjournalen!
av perhall
Ett starkt skäl till att många nog inte väljer F är samma som att många väljer diesel: säljare rekommenderar ofta diesel, och väldigt sällan etanol. Tyvärr är ju marknadsläget också sådant att F kostar 8000 extra ny men är värd 10000 mindre efter några år (om nuvarande situation håller i sig).
Kollade nyss handlarnas lista och för nästan alla märken ligger etanol 10000 under motsvarande bensinare.
PH
av MattiasD
Är det så illa? Jag vet att bilsäljare lobbar hårt för dieselbilar (därav dieselboomen) men jag trodde inte att det var så illa att de också lobbade för bensin, i de fall då motorn också finns i bränsle flexibelt utförande. Men det märkligaste är ju att folk verkar svälja allt utan att ifrågasätta.
Användarvisningsbild
av Dogfight
Jobbar mycket denna veckan men hunnit ta ett bra kort iallafall. Hade lite strul med min hemsida som jag lägger fotona på oxå så det har strulat. ;-)

Tog detta i saluhallen innan jag körde ut.
Bild
Dogfight
Användarvisningsbild
av Dogfight
jpennerb skrev:Grattis! :D Varför blev det ingen T4F?
Vill inte ha det problemet senare med spridare o sånt när det gäller etanol. Dessutom tror jag etanol är på utgående. Paketet Black Edition ingick inte T4F.
Dogfight

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]