Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
jbl skrev:Om jag nu kommer ihåg rätt så måste en 803:a ha ett externt slutsteg.

803:an har dolby prologic.

Ljudskillnaden är till fördel för 803:an. Det är stor skillnad.
Stämmer bra, dock har 803:an en liten inbygg förstärkare för centerkaneln.

/L
Användarvisningsbild
av henka35
Om du har Hu603 så är det "lilla" stereon i din S60. Den var standard med -04:a.

Den lägsta nivån, Performance Sound, erbjuder en god ljudåtergivning. Systemet består av en radio med antingen cd-spelare eller kassettspelare som driver upp till 8 högtalare.

HU-603/613 radio

I detta högtalarsystem ingår samtliga högtalare för framdörrar, bakdörrar och hatthylla.

MY 2004

Två effektiva 6.5“ (165 mm) universalhögtalare i framdörrarna /bakdörrarna samt två 8” (210 mm) koaxialhögtalare i hatthyllan, ger en bred och fyllig ljudåtergivning från lägsta bas till högsta diskant.

MY -03

Två effektiva 6.5“ (165 mm) bas/mellanregisterhögtalare i framdörrarna /bakdörrarna samt två 8” (210 mm) koaxialhögtalare i hatthyllan som tillsammans med de fabriksmonterade diskanthögtalarna i framdörrarna ger en, bred och fyllig ljudåtergivning från lägsta bas till högsta diskant.

Se mera på: http://acctest.semcon.se/sv-SE/default.htm
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:
CarMan skrev:står det stora stereon i en annons, inebär det ingen ting!!!
folk blandar ihopp allt, så ta istället reda på vad grejorna i bilen heter, anars blir det fel
Vad skiljer dessa stereon åt?
vilka då dessa? jag har inte namngivit några.

det finns folk som kallar 603 för stora stereon, så vid kolla på anonser så är begreppet stora stereon värt noll
Användarvisningsbild
av Loner
403,603,803
lilla, mellan, stora?? njae fär mig betyder stora 803:an med PA300, men men

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:403,603,803
lilla, mellan, stora?? njae fär mig betyder stora 803:an med PA300, men men

/L
ja det gör den för många, man jag har sett många annonse där dom skriver stora stereon o sen har dom en 603:a

så jag hävdar fortfarande att man ska ta reda på modellbeteckningen iställer för att fråga om den har stora stereon
Användarvisningsbild
av Loner
Håller helt med dig Carman..

Ex. Bil säljes, stora motorn.. jahapp så skriver man väl inte

/L
av Hamster
Om man har HU603 och vill komplitera med subwofer. Går det eller inte? eller måster man har tillhörande förstärkare?
Användarvisningsbild
av CarMan
Hamster skrev:Om man har HU603 och vill komplitera med subwofer. Går det eller inte? eller måster man har tillhörande förstärkare?
subwofern är en komplett enhet med förstärkare & den passa oavset vilken stereo du har
av Hamster
jaha. så om hitta en sån så är det bara o montera dit den. eller måste man uppgradera mjukvara också kanske? går det att reglera volumen på subwofer också eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
Hamster skrev:jaha. så om hitta en sån så är det bara o montera dit den. eller måste man uppgradera mjukvara också kanske? går det att reglera volumen på subwofer också eller?
den är bara att montera. man alla bilar har inte kabeln fördragit. men den finns att köpa så det är enkelt.
Ja det finns volymkontroll på slutsteget

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]