Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Det är väl i och för sig inte omöjligt att man tar bort T6 från V70 då den inte säljs i NA. Det lär va rätt låg volym på V70 T6 medans S60, S80, XC60 och XC70 har höga volymer T6 till andra marknader.

/Martin
av ansjo
Guligan skrev:Ser ut som att V70 är helt stängd för tillfället i konfiguratorn - oavsett motortyp.
Hmm, jag byggde en nyss och även med T6... ??:-/
av Ferraridriver
Om man bygger som "vanlig" köpare är det inget problem. Det är för oss som beställer tjänstebil på Volvo (via volvobil.se) som den verkar vara begränsad...
Användarvisningsbild
av MartinS
Härligt! Jobbiga veckor nu va?
av Ferraridriver
MartinS skrev:Härligt! Jobbiga veckor nu va?
Ja. Lite surt också att jag inte så mailet från Volvobil i går, då hade jag fått bilen nästan en vecka tidigare :cry:
av Ferraridriver
I morgon är det dags, äntligen får man se om V70 T6 AWD Polestar är något att hänga i julgranen (B)
Användarvisningsbild
av MartinS
Ferraridriver skrev:I morgon är det dags, äntligen får man se om V70 T6 AWD Polestar är något att hänga i julgranen (B)
Det är det, lycka till!

Det är ofattbar stor skillnad chassiemässigt om du jämför med en enklare V70, man kan inte tro det är "samma bil".

/Martin
Bilen slutade driva

Det första jag funderar på är kopp[…]

Idag blev det skifte till vinterhjul. Ingen anledn[…]

V90 läggs ner.

Jo, jag vet att beslutet tas inom EU. Jag fundera[…]

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]