Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Tyvärr inte den första Volvostol jag sett med det slitaget. Lite synd att den inte håller bättre.

Så här såg min förra stol ut med 17.000 mil på mätaren
Bild
av cbagling
När man lämnar in bilen på mr.cap eller någon annan firma för rekond och allt det där, smörjer dom in skinnklädsel och sådant då? Ska nämligen lämna in den till våren så jag vet om jag behöver göra något sånt själv innan dess

Edit*: Off topic, var/hur ska jag ladda upp bilder på forumet?
av Lövet
Du laddar upp bilderna på valfri bilduppladdningssajt (t.ex. forumbilder.se) och sedan kopierar in länken mellan
Kod: Markera allt
[img]din länk.html[/img]
taggar
av llesrof
cbagling skrev:När man lämnar in bilen på mr.cap eller någon annan firma för rekond och allt det där, smörjer dom in skinnklädsel och sådant då? Ska nämligen lämna in den till våren så jag vet om jag behöver göra något sånt själv innan dess

Edit*: Off topic, var/hur ska jag ladda upp bilder på forumet?
Det beror ju på vad du köper för behandling.
av Maximuspro
konstigt, min bil hade gått 7000 mil innan ja sålde den utan några veck osv.... denna klädsel känner inget till att smörja in då den är lackad. se till att rengöra med mirakelsvamp, mjuk borste och mild interiörrengöring för att inte smuts ska fastna på sätena som man sedan gnider runt på, blir som ett sandpapper. Det samma gäller för ratten.
av Gabriel
Menar du de vita partierna eller R-design klädseln generellt?
I min instruktionsbok står det att den ska rengöras och smörjas, precis som vilken skinnklädsel som helst.
av Maximuspro
Generellt. Om du smörjer med något som är fett så kommer detta att ligga över lacken och samla smuts och det blir som en slippasta. Nästan allt billigare skinn är lackat.

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]