- mån 11 feb 2013, 16:54
Jag upplever förbrukningen som väldigt känslig för vilken körstil man har.
Just nu kör jag på BF95. Ingen konst att köra på 0,8 lugn landsvägskörning. Den höga utväxlingen gör åkningen väldigt komfortabel, samtidigt som styrkan finns där.
Å andra sidan taktar jag senaste tanken på 1,15, men då har jag kört mest i stan, med kallstarter, kökörning etc.
Jag anser att den angivna förbrukningen för blandad körning (0,90 för BF95, 1,23 för E85) är realistisk.
Och det är ganska ovanligt idag, då bränsleförbrukning angiven av tillverkaren ofta är rena fantasisiffrorna.
Kostas skrev:Hur är det med bränsleförbrukningen då egentligen? Om man kör på bensin. Stad/blandad/landsväg. Jag KAN googla men vill "höra" det av mån som äger o kör en sån modell dagligen. Gärna då i R-design utförande med minst 18"fälgar.Kort sagt, väldigt varierande förbrukning. (har en R-design, manuell)
Skatten... Ligger den på dryga 1200:-?
Räknas det som miljöbil än idag?
Jag upplever förbrukningen som väldigt känslig för vilken körstil man har.
Just nu kör jag på BF95. Ingen konst att köra på 0,8 lugn landsvägskörning. Den höga utväxlingen gör åkningen väldigt komfortabel, samtidigt som styrkan finns där.
Å andra sidan taktar jag senaste tanken på 1,15, men då har jag kört mest i stan, med kallstarter, kökörning etc.
Jag anser att den angivna förbrukningen för blandad körning (0,90 för BF95, 1,23 för E85) är realistisk.
Och det är ganska ovanligt idag, då bränsleförbrukning angiven av tillverkaren ofta är rena fantasisiffrorna.
V90 D4 Inscription - MY18
Svart 019, Läder Blond
Klimatpaket VOC, Mörkt tonade rutor
Svart 019, Läder Blond
Klimatpaket VOC, Mörkt tonade rutor