Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Ska se vad denna går för ikväll: http://netbil.se/Auction/Details/14373/ ... AWD-Summum
Stor nackdel dock att den inte har vinterdäck samt att saknar en del utrustning som 4C och adaptiv farthållare.
Den verkar ganska grundutrustad? Lite trist med en murrig mörk inredning men det är ju en smaksak.

Det måste väl verkligen vara köparens marknad om man letar S80 V8? Rätt bil (som man vill ha den) till rätt pris (låg i dieselhysteritider) borde väl gå att lösa om man inte har bråttom?

/Martin
Även om det är så brukar det vara svårt att pruta stora belopp på privatannonser. Har de förväntningar om en viss prisbild blir det ofta dålig stämning om man kommer med ett väsentligt lägre bud. Därav att jag föredrar annonser där priset är lågt redan från början.

Utrustningsmässigt så är det egentligen bara Taklucka jag absolut ska ha. Annat riktigt positivt är adaptiv farthållare och 4C. RTI är helt ointressant, bättre ljud visst, men det åker runt ungar i bilen jämnt så jag kan inte ha någon volym ändå. Drag har jag på andra bilen.

Mörk inredning är ett måste på Volvos skinnklädslar. De beigea blir hemskt repiga och slitna nästan direkt. Dessutom får man ofta beige ratt vilket är rent ut sagt vansinnigt korkat.
andreas_lofgren skrev: De beigea blir hemskt repiga och slitna nästan direkt. Dessutom får man ofta beige ratt vilket är rent ut sagt vansinnigt korkat.
Men fantastiskt snyggt, jag älskar min beigea ratt och knopp till automaten. Men visst, man får ju ta bort smutsen ibland som annars inte syns på en svart.
Det kan ju inte vara ett stort problem på en lite "halventusiastbil" som detta verkar bli för dig?

/Martin
Eftersom jag inte är första ägaren kommer det vara ett problem.

6000 milad V70 Summum
Bild

Nej beige inredning vill jag verkligen inte ha.
Det finns ju alltid skräckexempel, jag menar bara att det inte behöver va skitigt för att det är beige. Vecken lär ju finnas på en svart också om den hade använts på samma sätt, men skiten i dalarna syns inte.

Min XC60 med ~8000mil

Bild

Bild

Ratt och knopp på en stor bild: http://www.gunneby.se/xc60/detaljer/IMGP5209.JPG
Vet inte om det var ett skräckexempel. Jag tog bara första bästa Volvo med ljust helskinn på Blocket. Det har absolut mycket med skötsel och stolarnas utformning att göra. Men det är ju så svårt för mig att påverka på en begagnad bil.
MartinS skrev:Det finns ju alltid skräckexempel, jag menar bara att det inte behöver va skitigt för att det är beige. Vecken lär ju finnas på en svart också om den hade använts på samma sätt, men skiten i dalarna syns inte.

Ratt och knopp på en stor bild: http://www.gunneby.se/xc60/detaljer/IMGP5209.JPG
Dessutom är det mycket enkelt att rekonda läderklädsel. 20 år gammalt repigt läder blir som nytt.
Och dyrt är det inte heller, enda problemet är att det måste färgmatchas om det är en gammal bil, men det ordnar en seriös rekondare mycket enkelt.

Själv älskar jag hur läder åldras, får en mycket vacker patina. Det som är fult är missfärgningar (detta är inte påtagligt på svart klädsel) och skavd färg/hål.
Gammalt läder kan bli lite säckigt med åren, med överflödigt slappt läder i sittdynan. Det är inte snyggt. Jag är dock imponerad över hur spänstigt mitt läder fortfarande är. Det är ett relativt grovt, mörkgrått läder i min V50. Säkert en billigare typ än i Volvos större modeller.

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider […]

Ardic 612D

Hej, jag har en Ardic 612 D dieselvärmare som[…]

Startproblem batteri?

Hur kommer man åt regulatorn?