Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cbagling
Halloj,

Har en v70 -11 R-Design som gått precis över 3000 mil som jag såg idag att det redan har börjat blivit sprickor i lädret på förarstolen, är detta normalt att det blir sprickor så fort på en ny bil?

Sprickorna har kommit fram bredvid vänster lår eller hur jag ska säga på den vida delen där man inte ens sitter. Jag förstår inte riktigt hur det ens är möjligt. Går det att "laga" dom själv så dom inte sprider ut sig ännu mer eller ska man lämna in bilen för sånt?

Lite off-topic, någon som vet om man kan köpa en R-design förarstol med minne? Har en "manuell" stol och skulle vilja byta om det går.
Användarvisningsbild
av Perra83
Åk till Volvo och få en ny stol på garantin! Jag antar att du har de där vita/svarta stolarna? Jävla skit klädsel.
Finns jätte många 2,5FT R-design som jag kan tänka mig att köpa men ALLA har de där stolarna med den dåliga klädseln.
av kitco
Perra83 skrev:Åk till Volvo och få en ny stol på garantin! Jag antar att du har de där vita/svarta stolarna? Jävla skit klädsel.
Finns jätte många 2,5FT R-design som jag kan tänka mig att köpa men ALLA har de där stolarna med den dåliga klädseln.
Tur man valde dynamic stolarna istället, de vita är väl inge läder eller har jag fel?
av Lövet
Är det "repor" i lädret eller har skinnet släppt? Det första får man räkna med på alla skinnklädslar.
Användarvisningsbild
av P1800
Dålig kvalitet på lädrets ytbehandling. Jag klagade på att ytan krackelerat när bilen var 18 månader gammal i samband med att bilen var inne för en av de oändliga och resultatlösa skrammelfixarna. När jag hämtade ut bilen fick jag beskedet att man minsann måste sköta skinnet. Ingen reklamation skulle godtas Som en extra tråkning låg instruktionsboken på passagerarsätet med texten om underhåll uppslagen. Jag tog kontakt med verkmästare och frågade vad de ville ha sagt, på vilket sätt jag inte skött min bil. Det var naturligtvis lite svårt att leda i bevis. Efter att jag förklarat att jag är ägare till sex andra volvobilar som inte uppvisar den här typen av problem trots många år på nacken byttes klädseln utan vidare diskussion. Skamligt att de överhuvud taget försöker smita undan sitt ansvar!
Användarvisningsbild
av V9097
Synd att det verkar vara mer problem med R-designklädseln. Dum fråga: gäller det både i utförande svart/ceramic och svart/svart?

PS: Vilken trevlig Volvosamling du har P1800!
Problem baklucka

Det är troligtvis fukt i dämparna som or[…]

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]