Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Inga specialverktyg behövs för att byra framdämparna. Ett par fjäderspännare är ett måste. Billiga och bra finns på biltema. En muttermaskin halverar tiden det tar att byta.
Nya gummin till nedre fjädersätet bör bytas kanske även topplagringen.
av jimbomas
Ok, tack för det. :)

Tänkte ge mig på det där framåt våren då man kan ligga ute. Lite trångt i morsans garage hon envisas med att ha massa annat skräp där också. ;)
Hepp, åkte på en långtripp med lite mycket lass och bilen går på knäna. Ojämna norrländska vägar är inte skonsamma heller har jag märkt och det slår till ordentligt då och då, frågan är om en dämpare inte åkte på lite väl mycket stryk... :evil:. Så nu åker den här sänkningssatsen av!

Kollade på Mekonomen och där finns det fjädrar för kombi som är förstärkta. Ser den ut som en epa med dem på eller är det bara att den orkar lite mera lass? Kör oftast inte så tungt men det blir ju några resor ibland med full bil och då vill jag ändå åka komfortabelt.
Vågar man köpa sådant begagnat? Vet ju aldrig vad de vart med om tidigare...
Kan man byta bara rakt av om man byter fjädrarna samtidigt? Läste att det är lite mer jobb om man byter åt andra hållet...

Bra att du hittade det. Ännu bättre att […]

Fantastiskt vacker kärra 🏆👌🍾👍

Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]