Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade ett liknande problem på min bil med att det blåstes in kalluft i bilen.
Fick tipset då att byta evapuratortempgivaren.
För under 200-hundringen så fungerade värmen igen :)
Kan vara värt att prova
Nu är felet troligtvis fixat. Inget billigt kalas men värme måste man ha. Tar det från början:
Bilen var inne nästan 2 veckor på Mekonomen, de började me felkoderna bilen satt, och de var den lilla fläkten bakom ecc panelen. Därefter byttes även den ut mot en begagnad och bilen var även på Volvo för mjukvaru uppdatering. Felet avhjälptes inte och de fortsatte med att göra rent värmepaketet. Sen tog deras ideer slut om vad som var fel. Bilen gav "lite" värme när den stod still med ca 1400 varv på motorn och när ACn var avstängd och fläkten inte blåste fullt.

Lämnade bilen därefter till Volvo här i stan. Det var i slutet på förra veckan så i fredags ringde de och sa att det va värmeväxlaren som var trasig. De skulle ta hem en ny, och imorn hoppas jag att jag har värme i bilen. Frågade vad det kostade och det kalaset på Volvo kostade 7900:- med felsökning och ny värmeväxlare installerad. Är det en rimlig summa? Såg att Skruvat hade en ny för drygt 1000lappen.
Så summa sumarum 5800:- på mekonomen för egentligen inget, dock så gav inte bilen några felkoder på ac delen efter den var "färdig" där
Och sen 7900:- på Volvo.
Det blir ingen rolig månad.
jag tyckte de va katastrof av mekonomen att inte hitta ett sånt relativt lätt fel
Instämmer, skandal att inte mekonomen undersökte värmeväxlaren vilket är A & O vid värmeproblem. Vad tog de betalt för eg.?

Använde dimension 255/40-20 med fälgar p[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]

Vad verkstaden gör beror på ditt specif[…]

Relä K uppbrunnet.

Nu stämmer inte senaste svaret märker ja[…]