...

Moderator: Moderatorer

av wohlfie
Har nu tagit kort på detta och gått till polisen, samt prata mer med min försäkringsbolag och i detta fall så är det hyresvärden som ska stå för självrisken.

Då han sköter om snö röjningen.
Och polisen kommer ta det som en smitning.
Och dom kommer skicka ut papper till mitt försäkringsbolag som styrker detta, så kommer försäkringsbolaget att kontakta hyresvärdens försäkringsbolag.
Då han som kör på är skyldig att anmäla detta, och det har han inte gjort.
Dock så har han sakt själv att han råkade köra på bilen av misstag men att han då tycker att bilen står fel.
Enligt polisen så spelar det ingen roll hur bilen står, ingen ska köra på den ändå.
Står en bil fel parkerad så tillkallar man en bergare. Eller parkeringsböter.

Misstänker att man åker på flytta nu:) då hyresvärden inte är så happy på än:)
Men skönt att man slipper betala självrisken iallefall.
Användarvisningsbild
av joel80
Så bra att du tog tag i det hela.. uppdatera gärna i tråden hur det gått sen. :) Du får väl bo i den då lagade bilen om du blir hemlös. ;)
av PTV
Summan av kontentan är ju att det lätt blir på detta vis när någon som tror att den kan parkera lite som den själv tycker och vill i sin tur blir påkörd av någon annan som tycker sig ha rätt i att göra detta. :D
Användarvisningsbild
av Guligan
Tycker det låter märkligt att försäkringsbolaget anser att hyresvärden skall betala självrisken. Kanske finns det ett avtal mellan entreprenören och hyresvärden angående de eventuella skador plogbilen kan tänkas åstadkomma, men att ditt försäkringsbolag har den informationen?!? Självklart skall inte du drabbas av någon kostnad.
Användarvisningsbild
av joel80
Guligan skrev:Tycker det låter märkligt att försäkringsbolaget anser att hyresvärden skall betala självrisken. Kanske finns det ett avtal mellan entreprenören och hyresvärden angående de eventuella skador plogbilen kan tänkas åstadkomma, men att ditt försäkringsbolag har den informationen?!? Självklart skall inte du drabbas av någon kostnad.
Men det har ju sagts i tråden att det är hyresvärden själv som sköter snöröjningen. Skulle det vara en entreprenör inblandad skulle det ju vara annorlunda.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ok, då kommer saken givetvis i ett annat läge. Penibel historia detta för hyresvärden. Först köra på en parkerad bil, därefter inte vilja ta ansvar för det, och istället få en polisanmälan på sig...
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Guligan skrev:Ok, då kommer saken givetvis i ett annat läge. Penibel historia detta för hyresvärden. Först köra på en parkerad bil, därefter inte vilja ta ansvar för det, och istället få en polisanmälan på sig...
Karma bet rakt tillbaka i arslet, ler som fan!
Användarvisningsbild
av joel80
Hur har det gått? Har det blivit utrett? Nyfiken på hur det här slutar.. är du hemlös nu? :)

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]