Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hk1971j
Hej.

Min On Call APP (Android) meddelar att fönster ej är stängda (Öppet enligt status) ?:-/

Det märkliga är om jag sitter i bilen med tändning på och kollar status i On Call på telefonen
säger den att fönster & dörrar är stängda.

Går jag ut, låser bilen säger On Call att dörrar är stängda men fönster öppna?

En annan sak är att jag inte får uppdatering på temperatur vid min bil.

Ringde On Call Supporten, men damn... min morsa hade hjälpt mig bättre än den killen som
svarade där.

"Det beror på att din bil är långsam på att uppdatera status"

Yeha right... Under hela natten igår fram till morgonen stod det status "Fönster Öppet" och även nu.

Någon som har haft liknande strul. (Strul med Appen, Oncall eller bilens "sensorer" )

Och yes... jag har kört ner och upp fönsterrutorna ett antal ggr för att vara säker att dom verkligen är
stängda.
Användarvisningsbild
av joel80
Tydligen så kan man behöva "initiera om" fönsterna så bilen fattar att de är stängda.

Du kan söka på forumet om hur man gör, jag tror det bara var att köra ner fönstret och sen köra upp det fullt genom att hålla in knappen uppåt, sen snabbt släppa och trycka upp knappen igen i nån sekund.

(Någon får rätta mig om jag säger fel.)
av hk1971j
joel80 skrev:Tydligen så kan man behöva "initiera om" fönsterna så bilen fattar att de är stängda.

Du kan söka på forumet om hur man gör, jag tror det bara var att köra ner fönstret och sen köra upp det fullt genom att hålla in knappen uppåt, sen snabbt släppa och trycka upp knappen igen i nån sekund.

(Någon får rätta mig om jag säger fel.)
Testade detta igen, men samma fel i min On Call App.

Sure, jag överlever men grymt irreterande bara :x

Och inte får jag heller status i min App för Temperatur vid min bil..

Ja, ja... det finns värre saker i livet :D
av kajkaga
Ner med rutan helt, sen kör du upp den i topp med knappen intryckt, och när rutan är helt uppe släpper du knappen någon sekund eller två och sen trycker du uppåt igen och håller inne knappen några sekunder, tror det är 5 sekunder eller något sådant. på så vis har man "nollställt" klämskyddet om jag är rätt informerad.
När det gäller temperaturen via appen så är det ett känt fel på vissa Androider, alltså inte fel på din bil. Volvo testar olika lösningar, vissa dagar har det till och med fungerat! :lol:
Användarvisningsbild
av joel80
Samma för mig när det gäller temperaturen. Det har funkat ibland och ibland (oftast) inte. Men det är lite skit samma så länge det bara är SMHI-temperatur där bilen står. Ska det vara användbart vill jag ha den riktiga temperaturen.. alltså från bilens givare.
Användarvisningsbild
av joel80
myvolvoXC60 skrev:Har samma irriterande fel jag med både med temperatur och fönster.
Även efter du försökt göra en nollställning ab fönstren enligt beskrivning i tråden?
av hk1971j
joel80 skrev:
myvolvoXC60 skrev:Har samma irriterande fel jag med både med temperatur och fönster.
Även efter du försökt göra en nollställning ab fönstren enligt beskrivning i tråden?
Jag blir rätt trött...

Nollställde klämskydd på samtliga fönster genom att köra ner dom helt, upp, trycka 1 ggr extra så att dom "klickar till"

Kollade min On Call App som sa att fönster var stängda.

Gick in i huset, kollade appen igen, och nu visar symbol att båda sidor har fönster öppna.

Har gjort om denna procedur 7ggr nu. Det funkar ett tag men sedan får jag samma fel igen :evil:

Men. taaaadaaaa... Helt plötsligt funkar visning av temperatur i min Samsung Galaxy S3.

Kanske beror det på en uppdatering av mobilen som jag fick igår :-)-)
Användarvisningsbild
av joel80
hk1971j skrev: Men. taaaadaaaa... Helt plötsligt funkar visning av temperatur i min Samsung Galaxy S3.

Kanske beror det på en uppdatering av mobilen som jag fick igår :-)-)
Haha.. Var tvungen att kolla direkt.. idag funkar temperaturen för mig också! Fixade också uppdateringen igår eller om det var i förrgår. :)
(Har alltså en S3 jag också)

Du får rulla förbi Vovloverkstan och få mjukvaran i bilen fixad om du inte får ordning på fönstren.
av hk1971j
Härligt med uppdateringar ibland till Mobilerna..

I visa fall löser dom problem, i andra fall skapar ny.

Angående fönster... Var ute nu igen och körde upp/ner fönstrena 10ggr och appen visar nu Stängda.

Men.... jag tror bara det håller till nästa gång jag kör bilen..

Okej :-D var kan jag beställa nya fäs[…]

Detta har börjat hända min v70 -12.. byt[…]

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]