Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HEJ
Jag rengjorde tomgångs motorn så blev tomgången bättre men det som oroar mig nu är när jag kör motorväg så håller man ju jämn gas men sen märker jag att bilen saktat in för mycket så man gasar ju men då börjar bilen spotta och rycka så man släpper gasen sen är man gasar igen funkar det väl några sekunder men sen börjar den igen och vägrar bli bättre även om man släpper gasen så jag kör ut på vägrenen med varnings blinkers och står på tomgång några sekunder tomgången är dålig och man gasar ett par gånger så blir den bra igen så jag kör ner för att försöka triga det utan framgång.

så min fråga är var ligger problemet är det luften in eller är det bränslet från tanken så bensin pumpen lever på lånad tid kan kör 1 mil innan det händer att den vägra öka gasen.
allt från tänd stiften till kabeln som går till tänd spolen är bytt så misstänker den inte är det det händer bara när jag kör motorväg och efter jag stannat på tomgång åter kommer det inte fören bilen ståt stilla och man kör igen (några timmar).
Men det förklarar inte varför det händer lite då och då om den skulle vara kass så borde den ju blocka vägen hela tiden? Bilen drar som en oxe så det är inte den då om den täpper borde det ju var alltid den gör det. den pyser lite granne vid kamremen det kan vara att den gjort det alltid men det tvekar jag på, packning eller nån slang har haft fukt i oljan så körde jag bort det igår men den läcker inget så toppackningen är okej och den blå rycker inte heller. Ska kolla tändelarna och sladdarna till fördelaren och tänd spolen. kan det vara bränsle pumpen som dör lite eller denns relä?

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]