Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

När jag bytte i bak så köpte jag belägg ferodo samt bremboskivor, är ju kända märken och på min bil gör de sitt jobb bra. Fast mina grejor var ju tusenlappen billigare om jag inte minns fel. Beläggen är ju Ferodo såg jag, förmodar att skivorna är Brembo men kunde inte hitta nån info om det. Fast måste det vara sportbromskit?? Varför inte standard? Är säkert billigare också.
av stoffman
Tack! Nej finns inga måsten. Jag normalkör istadstrafik, enstaka turer med snabbåkning på kurvig landsväg på sommaren. Det som sätter stopp då är bromsverkan....kan sakta ner och leva med det. Volvo original på nu. Pris o kombo med kvalitet får avgöra.
av Xuri
de där var ju jävligt bra priser !!!!

305mm skivorna tar ju volvo rätt bra betalt för i vanliga fall.

De där e ju billigare än vad volvo tar å de känns väl bra.

Kolla med bromsmannen annars. han säljer zimmerman skivor till volvo, dom är elförzinkad å står emot rost jävligt bra.

Mina skivor från han på gamla bilen körde jag med ca 4000-5000 mil å 6 års körning.
de var ingen grovrost ute på kanterna å runt naven osv var de fortfarande rostfritt.
dom var borrade å slitzade.
jävulskt nöjd med dom skivorna å andreas lämnar bra garanti på skeva skivor osv.

Använde dimension 255/40-20 med fälgar p[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]

Vad verkstaden gör beror på ditt specif[…]

Relä K uppbrunnet.

Nu stämmer inte senaste svaret märker ja[…]