- tor 07 feb 2013, 13:09
#726405
Hej
Jag behöver lite goda råd
Jag är utomlands ..det är 25-30 grader här
Köpte mig en hederlig svensk volvo 850 -97 och trodde jag gjort något listigt.
Förre ägaren påstod att han haft problem med kylarslangarna och bytt (jag tror nu att han har försökt spola ur kylaren eller använt något medel)
Packningen på vattenpumpen gick ganska fort och nu har den gått igen (tror jag för det är för mörkt att felsöka just nu)
Jag har märkt att det lätt blir övertryck eftersom det har pyst till i övertrycksventilen i locket till kärlet nån gång. Jag funderade på om jag skulle byta hela kylaren men jag funderade bevisligen för länge.
Till frågan:
Kan det vara något annat fel än att kylaren har rostat igen och det är dags att byta den? Kanalerna i motorblocket är väl så pass stora så det borde väl rimligtvis korka i radiatorn först!??
Eller något HELT annat fel?
...tacksam för stöd
Jag behöver lite goda råd
Jag är utomlands ..det är 25-30 grader här
Köpte mig en hederlig svensk volvo 850 -97 och trodde jag gjort något listigt.
Förre ägaren påstod att han haft problem med kylarslangarna och bytt (jag tror nu att han har försökt spola ur kylaren eller använt något medel)
Packningen på vattenpumpen gick ganska fort och nu har den gått igen (tror jag för det är för mörkt att felsöka just nu)
Jag har märkt att det lätt blir övertryck eftersom det har pyst till i övertrycksventilen i locket till kärlet nån gång. Jag funderade på om jag skulle byta hela kylaren men jag funderade bevisligen för länge.
Till frågan:
Kan det vara något annat fel än att kylaren har rostat igen och det är dags att byta den? Kanalerna i motorblocket är väl så pass stora så det borde väl rimligtvis korka i radiatorn först!??
Eller något HELT annat fel?
...tacksam för stöd
Senast redigerad av 1 surfvolvo, redigerad totalt 0 gånger.