...

Moderator: Moderatorer

av Ripley
Hej
Sitter och diskuterar om vem som är vållande till en olycka och min antagonist hävdar att den som kör trimmat (chippat) eller ändrat på bilens
skick alltid ska anses som vållande, är det nån som vet något om detta ?:-/
Ripley
Användarvisningsbild
av Hilmer
Är man vållande till olyckan så är man, oavsett bilens konfiguration.
Enda gången som detta eventuellt skulle ha med saken att göra är ifall ändringarna i sig kan vara en orsak till att olyckan inträffade.
av llesrof
Din antagonist verkar vara dåligt insatt och dessutom sakan förmågan att se det orimliga i sitt eget resonemang. Tyvärr är detta en vanlig kombination.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Ripley skrev:Hej
Sitter och diskuterar om vem som är vållande till en olycka och min antagonist hävdar att den som kör trimmat (chippat) eller ändrat på bilens
skick alltid ska anses som vållande, är det nån som vet något om detta ?:-/
Ripley
:lol:

Sag till honom att det ar fel, Det ar alltid den med mest hastkrafter som anses vara vallande.
Bilar med over 100hk borde anses ha overdriven motoreffekt och borde saledes aldrig vara
berattigade till ersattning vid singelolyckor da agaren troligtvis bara har bilen till lek...

*Ironi*

(Engelskt tangentbord)
av PTV
Om bilen är trimmad och icke godkänd med denna trimning så är också denna förare till bilen skyldig till olyckan oavsett vad när det räknas som om bilen överhuvudtaget inte skulle varit i trafik.
av Droopy
och när har ett försäkringsbolag senast kollat om en bil varit trimmad vid en krock, typ aldrig.
av Amarace
PTV skrev:Om bilen är trimmad och icke godkänd med denna trimning så är också denna förare till bilen skyldig till olyckan oavsett vad när det räknas som om bilen överhuvudtaget inte skulle varit i trafik.

Skitsnack, man har alltid en månad på sig efter att man gjort en förändring på en bil innan registreringsbesiktning ska ske först och främst, sen spelar det ingen roll i övrigt eftersom vid en olycka, tex att en bil bryter mot stopplikten, finns det alltid en vållande, i mitt exempel den som bröt mot stopplikten, sen spelar det ingen roll om den som bröt mot stopplikten är 70 år och har kört bil prickfritt i 62år och har en bil som är överpedantiskt noga servad och bara gått få mil och aldrig är rörd och den andre skulle vara trimmad.
av PTV
Amarace skrev:
PTV skrev:Om bilen är trimmad och icke godkänd med denna trimning så är också denna förare till bilen skyldig till olyckan oavsett vad när det räknas som om bilen överhuvudtaget inte skulle varit i trafik.

Skitsnack, man har alltid en månad på sig efter att man gjort en förändring på en bil innan registreringsbesiktning ska ske först och främst, sen spelar det ingen roll i övrigt eftersom vid en olycka, tex att en bil bryter mot stopplikten, finns det alltid en vållande, i mitt exempel den som bröt mot stopplikten, sen spelar det ingen roll om den som bröt mot stopplikten är 70 år och har kört bil prickfritt i 62år och har en bil som är överpedantiskt noga servad och bara gått få mil och aldrig är rörd och den andre skulle vara trimmad.
Borttaget på grund av brott mot forumsreglerna

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]