- mån 04 feb 2013, 18:00
Var ute och körde när det plötsligt sprider sig en lukt i bilen, lukten kommer ifrån fläkt systemet och luktar både när fläkten går på varm och kall luft. Vad det luktar för nåt är svårt att sätta fingret på, lite gummi aktigt kanske, och lite som kylarvätska på nåt sätt men ändå inte. Har kört med denna lukt i minst 5 mil på raken och kört på motorväg och temperatur mätaren står på mitten som den alltid gör. Har inte märkt att motorn skulle vara onormalt varm, möjligtvis att det är lite varmare när jag har på max värme än vad det brukar vara, men är inte så säker på det heller. Tänkte först på kylarvätskan men den står på normal nivå och tempen går inte upp mer än normalt. Kan det ha med kylsystemet att göra trots att motor tempen är normal? Lukten kom helt plötsligt från ingenstans när jag hade kört en halvtimme cirka. Jag har även luktat runt lite i motorutrymmet men tycker inte jag känner nån annan lukt än normalt därifrån, jag kanske har fel där också. Oljenivån står mellan Min och Max pinnarna och jag har dessutom gjort oljebyte för ett par månader sedan. Är det någon som har några ideer om vad det kan vara, vad som ligger närmast till hands? Väldigt irriterande när det kommer från ingenstans och jag inte kan sätta fingret på vad det är. Tips emot tages tacksamt.
Mvh.
Mvh.