Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djasp
wissel skrev:
mk skrev:Kolla här http://www.blocket.se/kronoberg/Kugghju ... ca=1_8&w=3

Mvh MK
Tackar för tipset men priset är satt av SVIN.
Det blir en Gummiplopp istället.
Tack ändå...
Freddie

Får förmoda att du inte vet vad de betalar i inköp för dessa, så hur kan du då tycka att priset är satt av SVIN ?
Det är ju ändå rätt mycket billigare än en ny motor och ofta är det den enda delen som behöver bytas ut.

Varför ska de heller inte kunna tjäna något på att de nu är kreativa och insett att det finns en marknad för dessa ??

Wissel - Tänk lite innan du skriver ett inlägg...för många av dina 2096 inlägg borde vara oskrivna.
Användarvisningsbild
av Vojje
postförskott :(

Vem vågar sig på att köpa ett plasthjul som kanske inte ens passar (tagna från kasserade elvispar) för det priset mot postförskott?
Vojje skrev:postförskott :(

Vem vågar sig på att köpa ett plasthjul som kanske inte ens passar (tagna från kasserade elvispar) för det priset mot postförskott?
DJASP :P
dieselmagnus skrev:Mitt recept är vinkla ut armen på vintrarna så bladet inte fryser fast på rutan och använd torkaren ofta.
Där kom svaret på min fundering. Använd torkaren mycket så håller den längre :)
Jackson75 skrev:
dieselmagnus skrev:Mitt recept är vinkla ut armen på vintrarna så bladet inte fryser fast på rutan och använd torkaren ofta.
Där kom svaret på min fundering. Använd torkaren mycket så håller den längre :)
Ja, det där tror jag med på. Använda torkaren ofta, då fungerar den bäst. Jag har haft Volvo 945 -95:a, den ägde jag i 8,5 år och körde 14000 mil och hade aldrig några problem med torkaren. När bilen såldes hade den rullat 29300 mil. Sedan blev det en V70 Classic 00:a, som fortfarande är i min ägo, aldrig haft något problem med bakrutetorkaren där heller och den har nu rullat 25400 mil, dessutom har jag ju också en V70 06:a som nu rullat 19400 mil med fungerande bakrutetorkare.

Men på den (V70N 06:a) tror jag föregående ägare haft problem med torkaren bak, för det är egentligen fel torkararm bak på den. Den som sitter på bilen är den som satt på 00-03:orna, dvs torkaren ligger åt vänster i viloläge, 04-07 ligger den åt höger i viloläget som bekant. Jag tror den förra ägaren åkt in till Volvoverkstaden med problemet, och haft bråttom. Verkstaden har sagt att vi har en torkare hemma, men det är till fel årsmodell men det passar ändå, ska vi byta? Ja, gör det för jag måste ha bilen har den förra ägaren sagt. Så tror jag det ligger till för att det sitter fel torkare på min bil, men som sagt den fungerar problemfritt!

Vet någon hur mycket jobb och vilka delar som behövs för att byta till rätt modell på torkaren? Om jag skulle få den idén, vilket jag redan fått... :D

Med vänlig hälsning Ronnie

..Jag är inne på spjällhus men v[…]

Ja, sitter långt ned så man behöv[…]

Jag beställer hem ett par och testar!

Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatten, […]