Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo2000
Jag har en Volvo V70 automat -00, som ligger och slår då bilen står stilla på tomgång. Ingen skillnad om jag har PRN eller D läget. Det känns som om växeln skulle försökas kopplas i. Bilen har rullat 255000 och jag fick beskedet av Volvo handlaren i Finland att lådan skall bytas (5000 - 6000€). Kan det här stämma? Var i Sverige (Stockholms trakten) kan jag få en fungerande låda. Nu är goda råd dyra för jag är riktigt besviken på kvaliteten om det är så här.

Mvh. Besviken bilägare, Christian
av dalldall
e ingen expert på autlådor förutom att det e viktigt att byta olja med jämna mellanrum! annars håller dom inte. jag hade kollat med en firma till om jag var du.
Användarvisningsbild
av Perc
Finland är ganska stort och vi har mer än en Volvohandlare här. :) Var i landet bor du?

Det finns en här på Finlands framsida ;) som fixar det mesta som har med automatlådor att göra. http://www.granden.net är adressen.

Märkesverkstäderna har ofta noll koll på automatlådor. Dom föreslår byte av låda eller skickar dig vidare till någon annan verkstad. Samma gäller tydligen dieselvärmare, jag har sett flera fall här på forumet där folk fått hela värmaren bytt bara för att den inte startat.
av volvo2000
Perc skrev:Finland är ganska stort och vi har mer än en Volvohandlare här. :) Var i landet bor du?

Det finns en här på Finlands framsida ;) som fixar det mesta som har med automatlådor att göra. http://www.granden.net är adressen.

Märkesverkstäderna har ofta noll koll på automatlådor. Dom föreslår byte av låda eller skickar dig vidare till någon annan verkstad. Samma gäller tydligen dieselvärmare, jag har sett flera fall här på forumet där folk fått hela värmaren bytt bara för att den inte startat.

Hej!

Jag är från södra Finland (Borgå). Om du hitar någon på närmare håll så meddela gärna. Jag har hört mig för några ställen och endel rör inte alls volvo automat lådår!
av volvo2000
Var / hur kan man kontrollera om en annan automatlåda passar till bilen. Tänkte närmast på att om man hittar en använd låda, hur försäkra sig om att den passar. Finns det någon källa man kan använda.

h. Christian

Bra att du hittade det. Ännu bättre att […]

Fantastiskt vacker kärra 🏆👌🍾👍

Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]