- tor 07 feb 2013, 19:26
Min kompis som jobbar på Volvo säger samma sak, generation 5 har potential att vara minst lika effektiv som generation 4. Förklaringen som cirkulerar på Volvo i Göteborg är att att Volvo har problem med kringliggande hårdvara(missljud,och/eller vibrationer). Vid styrning av systemet på det sätt det initialt hade tänkt uppstår troligen mekaniska problem som man inte kan hantera via programmeringen. Att specificera ny hårdvara för att lösa problemet är tydligen inte att tänka på i spartider som dessa...
Att hantera ett för-tryck via programmering är fullt möjligt och har tydligen gjorts men fungerar uppenbarligen så dåligt att de fått backa från en optimal lösning. Jag har försökt få mera fakta men vet inte mer ännu, hoppas att få reda på mer vad det lider. Notera att det jag skriver är hörsägen, jag har inte fått detta bekräftat från någon som jobbar internt, ännu.
Att hantera ett för-tryck via programmering är fullt möjligt och har tydligen gjorts men fungerar uppenbarligen så dåligt att de fått backa från en optimal lösning. Jag har försökt få mera fakta men vet inte mer ännu, hoppas att få reda på mer vad det lider. Notera att det jag skriver är hörsägen, jag har inte fått detta bekräftat från någon som jobbar internt, ännu.
Volvo S90 T8 R-Design -18
Porsche 991 Carrera S -12
Ferrari 430 Scuderia -09
Porsche 991 Carrera S -12
Ferrari 430 Scuderia -09