Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag när barnen skulle skjutsas till skolan gick inte passagerardörren att få upp. Ahh tänkte jag 0 gradigt igår och -10 idag, det har frusit. Och dottern fick sitta bak. När jag kom hem låste jag bilen och provade att öppna dörren, (jag har keyless) och dörren gick att öppna och stänga utan problem. Men när jag stängt den och bilen var olåst gick den inte att öppna. Låser jag däremot dörren igen så går den att öppna. Vad kan skillnaden vara ifall bilen är olåst eller låst?
Har haft samma problem. Fast med förardlrren och en gång att hela bilen var låst. Hade -20 vid tillfällena.
Blev rätt dissad här på forumet men min mardröm var att barnen skulle bli i låsta.
Har också keyless och haft problem vid plusgrader att bilen låser sig själv direkt efter att jag stänger förardörren och nyckeln i fickan. Larmet utlöst flera gånger. Volvo säger att det är omöjligt att detta ska kunna ske! Då blir man glad att allt är en dröm för Volvo säger att det inte kan ske!
Jag är övertygad att snart blir ett av mina barn inlåst.

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]