Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HenkeT5
Go kväll..

Jo jag fick åka i en likadan V70n T5'a av samma årsmodell som vart likvärdig min, men hans bil svarade så mycket bättre på gas,medans min känns väldigt seg&trög på lägre varv..jag har sökt omkring på nätet, att VVT på avgaskammen ska hjälpa till att få få lite mera bottenvrid eller bättre register om man vill kalla det..så för ren test så kopplade jag ur kontakten till vvt'n.och fick en felkod så klart jag tog en provrunda och ja märke inte de minsta till skillnad emot innan..gick precis som förut ??:-/
frågan är om det är någon annan som har gjort likadant eller haft problem med sin vvt som kan berätta om ni märkte någon skillnad före o efter ni hade bytt den.

Mvh/Henke..
Användarvisningsbild
av Jackson75
Du menar att du kopplade ur VVT'n på din kompis T5'a som gick bra? Och den gick lika bra med oinkopplad VVT ?
Eller menar du att du provade kopplade ur VVT'n på din T5'a och den gick lika dåligt med oinkopplad VVT ?

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Relä K uppbrunnet.

Sitter där ett relä med 87 och 87b m&ari[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]