Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har missljud från vänster fram och är rädd att det är växellådan.
Har trott att det är en drivknut då det låter som det, metalliskt ljud som är konstant.
Saken är den att ljudet försvinner direkt jag lägger i femmans växel...
Trög i lådan är den också, och den har inte gått mer än 17000mil, förr var ju en volvo knappt inkört då, nu får man vara glad om den inte åker in på verkstad för lagning var sjätte månad.

Vad tror ni, lådan eller kan det vara något annat?
Kan bara inbilla mig att det kostar en förmögenhet att byta en sån, vad ska jag ställa in mig på?
Lyfter tråden lite...
Kan det vara så att det är en motor/växellådskudde som är trasig som bara för in ljudet från växellådan in i kupén?
Minns att jag bytte växelspak på en bil jag hade från en gummiisolerad sak till en speedshifter som gjorde att stegen blev mer precisa och tätare.
Då blev det att låta så här. Att lådan är kass efter 17000mil lugn körning låter inte det mest sannolika.
Robben skrev:Lyfter tråden lite...
Kan det vara så att det är en motor/växellådskudde som är trasig som bara för in ljudet från växellådan in i kupén?
Minns att jag bytte växelspak på en bil jag hade från en gummiisolerad sak till en speedshifter som gjorde att stegen blev mer precisa och tätare.
Då blev det att låta så här. Att lådan är kass efter 17000mil lugn körning låter inte det mest sannolika.
Gjorde du som dieselmagnus tipsade om, och bytte oljan i lådan? Eller i alla fall kollade om det fanns någon och nivån var rätt ?

Använde dimension 255/40-20 med fälgar p[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]

Vad verkstaden gör beror på ditt specif[…]

Relä K uppbrunnet.

Nu stämmer inte senaste svaret märker ja[…]