Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellrider
CarMan skrev:som sagt så är det ovanligt.
nä,eftersom att ni inte ens har en aning om att det är mtrl i toppen och inte ventilerna som blir kass,så har ni förmodligen ingen större erfarenhet utav dessa motorer
av lasse_t5
jag har kikat om batterikablaget satt löst,icke..så enkelt var det inte såklart....även när bilen inte ens har tändningsnyckel i (med dörr öppen)så blinkar det plötsligt till o låter med ett egendomligt elljud..precis som kortis typ..kan det vara nått sånt måntro ? det som gör tänningen bryter mm..som sagt,det är inget gasrelaterat problem dena kärra har...(än) :twisted:
Användarvisningsbild
av 58
Hellrider skrev:
nä,eftersom att ni inte ens har en aning om att det är mtrl i toppen och inte ventilerna som blir kass,så har ni förmodligen ingen större erfarenhet utav dessa motorer
Jag bara säger vad både verkstad och kollegor som råkat ut för detta sagt,man har fått byta brända ventiler!!Detta är heller inget ovanligt problem,tvärtom mycket vanligt.Jag vågar nästan slå vad om att minst hälften av bi-fuel bilarna i den här stan med mer än 25000 mil har fått renovera toppen, och jag vågar nästan ta gift på att ALLA gasbilar haft någon form av problem med gasdriften
av Hellrider
58 skrev:
Hellrider skrev:
Jag bara säger vad både verkstad och kollegor som råkat ut för detta sagt,man har fått byta brända ventiler!!Detta är heller inget ovanligt problem,tvärtom mycket vanligt.Jag vågar nästan slå vad om att minst hälften av bi-fuel bilarna i den här stan med mer än 25000 mil har fått renovera toppen, och jag vågar nästan ta gift på att ALLA gasbilar haft någon form av problem med gasdriften
mm du får ursäkta mig men i en stad som lidköping "det var la det va el har jag drömt"så rullar det väl inte så enorm många gasbilar.
av lasse_t5
nu vid sista vändan om bilen lydde inte ens bilnyckeln så låset öppna/stängde..satt tändingsnyckeln i o bilen starta för dö direkt..därefter blinka allt till o det verkar för stunden allt funkar igen...
Användarvisningsbild
av 58
Hellrider skrev:
58 skrev:
Hellrider skrev: nä,eftersom att ni inte ens har en aning om att det är mtrl i toppen och inte ventilerna som blir kass,så har ni förmodligen ingen större erfarenhet utav dessa motorer
mm du får ursäkta mig men i en stad som lidköping "det var la det va el har jag drömt"så rullar det väl inte så enorm många gasbilar.
Jag bor i Linköping.Linköping är en av sveriges största städer vad gäller gasbilar.Linköpings kommun satsar hårt på just gasdrift och alla taxibilar som kör åt kommunen måste vara gasdrivna, runt 60st.Därtill kommer alla kommunens egna bilar + andra firmor som kör åt kommunen tex ett gäng gasdrivna sopbilar.Det kanske finns fler gasbilar i tex stockholm men procentmässigt är jag övertygad om att det är mer här, dessutom så funkar ju alla fem pumparna vi har här till skillnad mot just stockholm.
av Hellrider
58 skrev:
Hellrider skrev:
58 skrev: Jag bara säger vad både verkstad och kollegor som råkat ut för detta sagt,man har fått byta brända ventiler!!Detta är heller inget ovanligt problem,tvärtom mycket vanligt.Jag vågar nästan slå vad om att minst hälften av bi-fuel bilarna i den här stan med mer än 25000 mil har fått renovera toppen, och jag vågar nästan ta gift på att ALLA gasbilar haft någon form av problem med gasdriften
Jag bor i Linköping.Linköping är en av sveriges största städer vad gäller gasbilar.Linköpings kommun satsar hårt på just gasdrift och alla taxibilar som kör åt kommunen måste vara gasdrivna, runt 60st.Därtill kommer alla kommunens egna bilar + andra firmor som kör åt kommunen tex ett gäng gasdrivna sopbilar.Det kanske finns fler gasbilar i tex stockholm men procentmässigt är jag övertygad om att det är mer här, dessutom så funkar ju alla fem pumparna vi har här till skillnad mot just stockholm.
Ja stockholm har heller inga gasbilar å tala om,jag får la skicka er ett par toppar som ja har bytt på det senaste så får ni kolla! :lol:
Användarvisningsbild
av 58
Jag skiter egentligen vad det är som går sönder i toppen,problemet är ju att det överhuvudtaget får gå sönder efter 8000 mil!Eftersom detta huvudsakligen drabbar gasbilar är ju detta nån form av konstruktionsfel som volvo inte kan eller vill få ordning på,det är nog lika bra att dom slutar bygga gasbilar som planerat.Som ni förstår är man rätt trött på detta ständigt strulande med dessa bilar.
Användarvisningsbild
av inqidink
Ja det är många som klagar så det är uppenbart att något är fel i konstruktionen. Jag har som tur va inte haft några problem med min S60 -03 efter 11000 mil. Hoppas man klarar sig felfritt. I annat fall lär ni höra det här på forumet.
av lasse_t5
min tråd här gällde inte gasfel..lite offtopic kanske :lol:
bilen är hur som helst inne på volvoverkstad nu..vindrutetorkare som startar av sig själv..nej inte pga regnsensor,klocka som backat 20 min efter ställd för 12 timmar sen..airbag larm mm mm satans oordning på elsystemet kan man sammanfatta det kanske. det + plus bilen ryckte som satan,allt lägger av när man kör för funka efter 2 sek.....

Fortsätt i den nya tråden. Den här[…]

Dom läcker i princip alltid en smula dä[…]

Upptäckte vid hjulskiftet för ett tag […]

Avgassystem till volvo 940

Högt mottryck vill du inte ha. Skulle tro […]