Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nystrom
Har fått ett läckage nånstans på den sida behållaren sitter och jag ser att de droppar där efter jag kört en gång med spolarvätskespaken....
Men de konstiga är att den inte indikerar för att de är slut på spolarvätska?
Det börja med att jag tappa tryck fram och de vart sämre och sämre. Kunde pumpa fram lite om jag körde ett tag, men på bakrutan funkade de fortfarande helt okey.

Spolarmunstyckerna på strålkastarna orkar inte upp så de spolar lite fast dom är nere.
Nån som har nått tips på vad de kan vara?

De är en xc60 d5 2009
av freak
Kan vara den pressade slangen till spolningen på strålkastarna. Behöver dock demontera stötfångaren för att se detta.
av Kluster
Problem med backventilen?
av nystrom
Var idag till garaget och gjorde ett försök att se vad felet är....som de ser ut så är de nog inget större läckage utan de som rinner ner under bilen är ifrån lyktspolningen som inte orkar upp. De är så dåligt tryck att de bara rinner ur munstyckena.
Tog lös pumpen och tömde ut resten som var kvar i behållaren och nu indikerar den iaf för låg spolarvätskenivå.

Känns som bara beror på dåligt tryck bara... Kan backventilen ha med de och göra för de dröjer lite innan vattnet når rutan med en klen stråle?... Eller kan de vara pumpen som börjar tröttna?

Tackar för svaren.

Det är för att ingen använder de[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]