Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

2444ever skrev:Kör dom inte med snöpinnar där du bor? (eller vad dom heter, dom där röda pinnarna)
Dessa pinnar brukar sitta en bit ut i diket i många fall. Kanske inte så långt ut att man borde köra i diket men tillräckligt långt ut för att hjulparet skall gå ned en bit genom snön och hela ekipaget dra ännu mer åt höger så att man faktiskt blir hängandes på underredet. Jag har provat :mrgreen: Det var en svag vänsterkurva med skymd sikt så jag placerade CrössCöntryn så långt åt höger jag kunde. Det var ju plogat och fint och snöpinnarna passerades på betryggande avstånd från backspegeln. Plötsligt kände jag hur bilen skar igenom snön och drog åt höger mer och mer. Jag körde inte fort eftersom det var halt och jag vågade inte styra emot för hårt heller eftersom jag inte visste om jag skulle få ett kast på bilen då. Det var bättre att inse situationen, bromsa försiktigt och känna hur snön också tog ned farten och slutligen bli hängande på underredet och med kraftig slagsida åt styrbord. Jag fick hjälp av en trevlig bonde med traktor för att ta mig upp :D

Så... lite INTE på snöpinnarna och att det som ser ut att vara plogad väg faktiskt är en del av vägen. Det kan vara ett djupt dike under.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 35

En manuell växellåda bör inte kunn[…]

Byta servo XC60

Du skull bytt den när den började br&ari[…]

Viktfördelning 850 (854) - 95

Ungefär 60% fram generellt. Men vill man veta[…]