- tor 10 jan 2013, 15:10
#716433
Orkade inte plöja igenom hela tråden så möjligen har frågan redan besvarats. Någon i början av tråden undrade varför man tryckte på knappen för att ansätta och drog för att lossa. S80 MY07 hade manuell eller elektrisk parkeringsbroms. Designen av den manuella är likadan som på XC90. Man trampar på pedalen för att ansätta och drar i handtaget för att lossa, precis som Mercedes. Elknappen fick samma logik, tryck för att ansätta, drag för att lossa.
hhedstrom2369 skrev:Är det någon som vet varför man inte kopplar in parkeringsbromsen så fort man stänger av motorn?Det kommer. Håller med om att funktionen borde funnits från början. Och att placeringen lämnar en del att önska.
Orkade inte plöja igenom hela tråden så möjligen har frågan redan besvarats. Någon i början av tråden undrade varför man tryckte på knappen för att ansätta och drog för att lossa. S80 MY07 hade manuell eller elektrisk parkeringsbroms. Designen av den manuella är likadan som på XC90. Man trampar på pedalen för att ansätta och drar i handtaget för att lossa, precis som Mercedes. Elknappen fick samma logik, tryck för att ansätta, drag för att lossa.
__________________________________________________________
Volvo V90 D4 Momentum Advanced SE MY19 - Familje/pendlarbil Edition
D4204T14|AW TG-81SC|Osmium Grey|Teknikpaket|H/K|Charcoal läder
19" 5 -trippelekrad, Techmatt, Diamond Cut
20" 8-ekrad, Silver, Diamond Cut
Volvo V90 D4 Momentum Advanced SE MY19 - Familje/pendlarbil Edition
D4204T14|AW TG-81SC|Osmium Grey|Teknikpaket|H/K|Charcoal läder
19" 5 -trippelekrad, Techmatt, Diamond Cut
20" 8-ekrad, Silver, Diamond Cut