Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tobzter skrev:
Grillis skrev:http://accessories.volvocars.com/ där hittat man allt till dem o spoiler verkar finns löst
Hittar inget just där tycker ja..är de alltid dubbla utblås på rdesign baken?
+ Bakre bumperspoiler, olackad
Art. nr. Beskrivning
30756742 Enkelt slutrör utan parkeringsassistans
30756744 Enkelt slutrör med parkeringsassistans
30756743 Dubbelt slutrör utan parkeringsassistans
30756745 Dubbelt slutrör med parkeringsassistans

ligger under exteriör styling/avgassystem
har precis gjord detta på min 2009.
olackad nedre del ca 1200:- inkl sensorer
simons sportavgas från dpf (dubbelt) ca 3000:- med lite rabatt på lokala mekonomen
fäste till avgas på högersidan ca 200:- (original)
dragkåpa till r-design 2-300:-

jag har en svart metallic så mekonomen blandade en spray burk. sedan använde jag 2k klarlack. silver blir dock svårare.. svårt att få bra hemma i garaget..

har inte programmerat mina sensorer, funkar bra ändå.

hoppas det var till nån hjälp.
lindgren191 skrev:har precis gjord detta på min 2009.
simons sportavgas från dpf (dubbelt) ca 3000:- med lite rabatt på lokala mekonomen

jag har en svart metallic så mekonomen blandade en spray burk. sedan använde jag 2k klarlack. silver blir dock svårare.. svårt att få bra hemma i garaget..

Lånar tråden lite eftersom jag ska göra liknande, går det inte att flytta över p-sensorerna från den gamla till den nya bakkjolen? Eftersom du köpte
sensorer.

/F
FredricL skrev:
lindgren191 skrev:har precis gjord detta på min 2009.

Lånar tråden lite eftersom jag ska göra liknande, går det inte att flytta över p-sensorerna från den gamla till den nya bakkjolen? Eftersom du köpte
sensorer.

/F
sensorerna ingår när man köper nederdelen.
dom gamla kan inte lackas mattsvarta t.ex. det blir för tjockt med färg och då får dom fel värden.
StefanN skrev:Dom ska ju vara olackade på R-design. Men med lite mattsvart färg så kan det bli hyfsat, dock är det snyggast med olackat.
Jag tycker att de flesta R-design blir snyggare av att få denna svarta plast lackad silver, gärna med matt klarlack.
Samma sak med railsen.
Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... leverer[…]

Tändpunktsgivare, kontakten används f&ou[…]

Godmorgon på er. Nu har jag febrilt letat e[…]

Inom rimliga gränser så kommer den bli […]