Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är nog helt fel målgrupp för "CC" konceptet för jag var inte särskilt imponerad. Man får en rätt trång bil med marginellt högre markfrigång och den är dessutom rätt dyr om man ser till vad man får för pengarna. Största besvikelsen är dock sitt-komforten och vägbuller. På plussidan så var D3:an med aut jag körde rätt trevlig och jag skulle nog vara nöjd med den effekten om den drev på alla 4. Jag gillade även aktiva farthållaren och allt annat roligt som fanns att pilla på men det finns ju i alla andra modeller också. Det är min fru som åker C30 i dagsläget och hon vägrar att byta bort den mot en V40 även efter flera provturer så det blir nog till att vänta på en C40 eller hoppas på att C70 får en värdig efterträdare med awd.

/John
Ja inte håller jag med om att sittkomforten och buller är dåligt i V40. Hade själv en C30 förut och jag har inte ångrat en sekund att jag bytte till nya V40.
Mer körglädje, bättre komfort och den går mycket tystare.
När det gäller vinteregenskaperna så går den klippstabilt på vägen och då kör jag dubbfritt.
Helt klart den bästa bil Volvo byggt och D3 med aut är som klippt o skuren för bilen.
Nå har jeg kjørt min V40-R-design D3 noen dager. :D :D
Og dette er en underbar bil. Helt fantastisk.
Har virkelig ikke savnet XC60'n en eneste gang.
Bilen: komfortabel, tyst(kjør dubb),fin lyd og drag i D3 motoren, velbygd, kvalitetsfølelse,Superbra vinteregenskaper, gode seter(helskinn R-design),
+++++++++++++++++++++++++.

Forbruket: Langt over oppgitt,periodevis høyere enn XC 60'en, men det er virkelig en bil som innbyr til aktiv kjøring. Og litt kul må man ha. Har vært et skikkelig snø/vinterføre. Og har flere ganger tildekket bakenden av bilen med snø, og den går som toget.

Har det meste av utsyret som er tilgjengelig, og føler at det er vel anvendte penger. Savner kanskje litt mere trøkk i stereoen, men må vel finjustere for å få det bedre! Men motorlyden er som musikk den også, så ikke så viktig ennå. Helt ok.

konklusjon: Fin fin bil, som anbefales.

Vennlig hilsen Twendor
Twendor skrev:Nå har jeg kjørt min V40-R-design D3 noen dager. :D :D

....................

Vennlig hilsen Twendor

Vi tror inte på dig förrens du visat foton. :mrgreen: :mrgreen:
Har masse foto, men svært dårlige datakunnskaper. Så det blir desverre dårlig med det fra meg. Men de som har sett bilen,har kommentert den som flott,tøff,sexy,ulik Volvo osv. 8)

Har spesielt fått flotte kommentarer på sommerfelgene som fulgte med(de som har sett bilder) og Ixion 18 felgene har detaljer som jeg ikke har sett tidligere( endring på 13 mod?).
Bilen er en riktig kjøremaskin, og ligger som klistret til veien selv på vinterføre.
Vennlig hilsen Twendor
Twendor skrev:Har masse foto, men svært dårlige datakunnskaper. Så det blir desverre dårlig med det fra meg. Men de som har sett bilen,har kommentert den som flott,tøff,sexy,ulik Volvo osv. 8)

Har spesielt fått flotte kommentarer på sommerfelgene som fulgte med(de som har sett bilder) og Ixion 18 felgene har detaljer som jeg ikke har sett tidligere( endring på 13 mod?).
Bilen er en riktig kjøremaskin, og ligger som klistret til veien selv på vinterføre.
Vennlig hilsen Twendor
OK. :wink:

Om du vill kan du maila mig ett par foton, så hjälper jag dig att lägga upp dem.

sonny (snabelkrull) stabilt.se :mrgreen:
V40 CC T4 kommer med AWD enl automotorsport. Var ju välkommet. (Sen vilken typ av T4 det blir är väl osäkert, 4-cyl, 5-cyl)
Min gissning är att man inte vill lägga pengarna på att anpassa fords drivlina till AWD, dvs jag tror att den T¤ AWD vi får se kommer ha en Volvofemma på 180hk
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]