Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej !! Har en volvo 745 turbo -87 canada import som går riktigt dåligt under 3000rpm. Började med att den kändes slö, sen vart det värre. Den pendlar mellan 200- 900rpm på tomgången och kändes som den sura ner sig, för när man kom upp över 3000rpm så började den gå som vanligt. Den startade lätt ända tills jag testade att dra ur lmm kontakten o starta den, då ville den inte starta alls så jag satte tillbaka den o försökte starta igen och då gick det inte heller. Efter typ 2 dagar fick jag igång den och då gick den sämre än nånsin. Drog då ur lmm kontakten när bilen var igång och då vart tomgången bra. Den låg stabilt på 1000rpm, så jag bytte lmm men fortfarande samma fel. Bilen vägrar starta, den hostar till ibland bara.
Har nyligen bytt fördelarlock o rotor, alla tändkablar och tändstift allt är volvo orginal. Har precis bytt kamrem och den sitter rätt, Tog bort ett tändstift igår o det va blött o svart o luktade bensin, tittade även om jag hade gnista på alla stift o det hade jag. Nån som har någon aning om va det kan vara för fel?
Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&a[…]