- tis 05 feb 2013, 18:30
På min senaste service sa volvo att mina inre länkarmsbussningar börjar bli lite dåliga på båda sidor (fram)..
Började kolla lite på detta och märkte att det sitter två bussningar på länkarmarna och när man ändå har
nere länkarmarna är det ju lika bra att byta båda två samtidigt.. Kollade runt lite och det visade sig att en
helt ny länkarm inte är så jättemycket dyrare än två bussningar..
Så jag tänkte att jag skulle köpa två helt nya länkarmar och då med polyuretanbussningar så man slipper
att dom börjar glappa igen.. Är ju tydligen en vanlig sjuka på S60..
Men dom verkar inte finnas i lager någonstans längre?! Har dom slutat säljas?
Dom finns inte i lager på skruvat.se och vparts.se verkar inte heller ha dom kvar hemma..
Jag har sett att lösa polyuretan-bussningar finns att köpa, men vill helst slippa mecket med
att trycka ur befintliga och få dit nya o.s.v.. Bättre att köpa en fräsch arm..
Någon som vet var man kan inhandla nya länkarmar med ovan nämnda bussningar?
Mycket tacksam för svar!
Mvh
Fredrik
Började kolla lite på detta och märkte att det sitter två bussningar på länkarmarna och när man ändå har
nere länkarmarna är det ju lika bra att byta båda två samtidigt.. Kollade runt lite och det visade sig att en
helt ny länkarm inte är så jättemycket dyrare än två bussningar..
Så jag tänkte att jag skulle köpa två helt nya länkarmar och då med polyuretanbussningar så man slipper
att dom börjar glappa igen.. Är ju tydligen en vanlig sjuka på S60..
Men dom verkar inte finnas i lager någonstans längre?! Har dom slutat säljas?
Dom finns inte i lager på skruvat.se och vparts.se verkar inte heller ha dom kvar hemma..
Jag har sett att lösa polyuretan-bussningar finns att köpa, men vill helst slippa mecket med
att trycka ur befintliga och få dit nya o.s.v.. Bättre att köpa en fräsch arm..
Någon som vet var man kan inhandla nya länkarmar med ovan nämnda bussningar?
Mycket tacksam för svar!
Mvh
Fredrik

- By least