Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MTU968 ägs av VOLVO PERSONVAGNAR AB och är av MY13.

Registreringsnr MTU968
Årsmodell/Modellår 2013
Benämning VOLVO B + XC70
Tillverkningsmånad maj 2012
VIN YV1BZ8256D1147191
Registreringsdatum 2012-06-05
Gruppkod VO_013425
Registreringsstatus I trafik
Innehavare Namn VOLVO PERSONVAGNAR AB
Testet i AB berör ju inte de problem som diskuteras på denna tråd utan där XC70 får berättigat beröm är ju på svenska kostigar med gupp och annat elände och på isbanan. Jag hoppas att Volvo fortsätter vara mästare på dessa vägar för det är ju där vi får hålla till. På Audins hemmaplan, blir förhållandet så klart det omvända. Dock så har Allroaden, även som A4, fått kritik för att den är lite nervös på dålig väg. När jag beställde min förra bil, en A4 quattro blev jag lite nervös när jag läste Collins test.(2010) Jag mailade och frågade honom, för det var inte min uppfattning. Han svarade omgående( heder åt honom för det) att det bara gällde Allroaden, den vanliga var bland det stabilaste han kört. Tydligen är Allroaden känslig för däcksvalet. Skitrolig utan skyddssystemen på bana, men det är ju faktiskt min V60 också :D
jiha skrev:För min del så känns det bra att det är bekräftat att XC70 i testet är en 2013/gen5, och vann med den specen som min nybeställda XC70 D4 AWD DE -2013 kommer levereras med nästa månad.
Jiha
det er bra det var 2013! Fikk min i oktober og 16 januar var jeg på volvo fabrikken i gøteborg og så stedet xc 70 ble født i september. Kjørte det blå toget på en omvisning på 1time og 15 min. Veldig artig!
jiha skrev:För min del så känns det bra att det är bekräftat att XC70 i testet är en 2013/gen5, och vann med den specen som min nybeställda XC70 D4 AWD DE -2013 kommer levereras med nästa månad.
Jiha
Jag får min nu på Torsdag :))))

Som min signatur avslöjar, sen är det VOC, avtagbar drag, tonaderutor 7" skärmen.. blir min första Volvo någonsin, har alltid kört tyska bilar och jag är så less på sportstolar och reser mycket in tjänsten så det ska bli spännande....
Rebban skrev:
Jiha
Jag får min nu på Torsdag :))))

Som min signatur avslöjar, sen är det VOC, avtagbar drag, tonaderutor 7" skärmen.. blir min första Volvo någonsin, har alltid kört tyska bilar och jag är så less på sportstolar och reser mycket in tjänsten så det ska bli spännande....
Är du less på sportstolar (och sportchassin...) har du hamnat helt rätt i XC70.. den är mjuk och komfortabel som få bilar! Lycka till! /PH
Exquattro skrev:Testet i AB berör ju inte de problem som diskuteras på denna tråd utan där XC70 får berättigat beröm är ju på svenska kostigar med gupp och annat elände och på isbanan. Jag hoppas att Volvo fortsätter vara mästare på dessa vägar för det är ju där vi får hålla till.
Inte vad jag hoppades på eller var jag håller till ....

Att Gen 5 fortfarande är bra när man pressar den på Isbanan då det finns tid all låsa upp och sedan hålla låst runt banana är i princip helt 100% ointressant för mig.

Att slöheten i Gen 5 gör att det slingrar obehgligt innan systemet hinner med när man byter fil och det är en moddsträng tycker jag är viktigt,

Att bilen först är understyrd om man kör på en isfläck i kurvan och bilen är understyrd, för att efter en stund plötsligt växla till att bli övertyrd när bakaxeln vaknar efter en stund är viktigt för mig-

Gen 4 var blixtsnabb och man behövde aldrig uppleva obehag av detta slag-

Det är verkligen ett rikigt nedköp med Gen 5, jag kunde väl accepterat det om man sänkt priset på AWD rejält.
http://www.vibilagare.se/nyheter/volksw ... vkorningen

"– Jämfört med generation fyra av Haldexkopplingen har "femman" bantats och man har slopat tryckackumulatorn för att pressa vikten och bränsleförbrukningen nedåt.

Volkswagen hävdar att systemet ska reagera snabbare än tidigare. Om så är fallet låter jag än så länge vara osagt, men responsen är i alla fall omedelbar och sömlös."
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 130

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]