Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Du behöver ett vgII larm ,motor med stag i förardörren, blinkdioden i gallret, Tut och huvkontakt.
Allt är fördraget och bara att "plugga i" , larmcentralen har jag för mej ska vara till höger innanför handskfacket på 97-98 , om jag inte minns fel.
blådåren skrev:Du behöver ett vgII larm ,motor med stag i förardörren, blinkdioden i gallret, Tut och huvkontakt.
Allt är fördraget och bara att "plugga i" , larmcentralen har jag för mej ska vara till höger innanför handskfacket på 97-98 , om jag inte minns fel.
Okey!

rev ner dörrsidan och såg då att kablarna till motorn inte är fördraget till dörren.. Hur gör man här då?:O

Behöver man blinkdioden och tut/huvkontaken?

Är bara ute efter fjärrfunktionen! :)
Kabeln till motorn sitter i ett 2-poligt kontaktstycke mitt på dörren !, alldeles under inre dörrhandtaget.
Tut /blink och huvkontakt kanske inte är "nödvändigt" men varför inte avskräcka nån skitunge från ett bryt ?, dioden i rutan talar iaf om att det väsnas om dom försöker !, (om nu tuten sitter där också..)

När du säger att du har en "classic" antar jag att du har en 97-98 !??.
Däå är allt fördraget och bara att plugga i respektive del på rätt ställe =färdigt !!.

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ar[…]

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]