Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Kan man (dvs. inte jag utan någon annan som är lite argare... jag är också arg... tycker det här är riktigt risigt...) inte starta en annonsdriven sajt som heter "matarfusk.se" - varje månad kommer det in några tusen kr från google i annonsintäkter och det räcker för att driva sajten.../PH
av Lövet
Användarvisningsbild
av FSandstrom
perhall skrev:Kan man (dvs. inte jag utan någon annan som är lite argare... jag är också arg... tycker det här är riktigt risigt...) inte starta en annonsdriven sajt som heter "matarfusk.se" - varje månad kommer det in några tusen kr från google i annonsintäkter och det räcker för att driva sajten.../PH
Edit: Jaha, skrev detta innan jag såg senaste inlägget, men jag skriver det ändå :-)

Jag var inne på samma sak, jag är programmerare och funderade lite på hur man skulle kunna lösa det fast jag är inte helt säker på om jag orkar ta tag i det :-). Men typ man får submitta ett regnr och sitt "bevis", som text och/eller bilaga så får någon internt kontrollera att det verkar rimligt. Sen bara visa en lista för folk att söka i. Man skulle även kunna visa listan med de man inte tyckte var rimligt, så får folk göra en egen bedömning. Risken är väl bara att det blir mer jobb med kontrollen än själva skapandet. Man skall nog ha en bra friskrivning på första sidan att man accepterar att det är en publik sajt och folk får skriva fritt bla bla... Dessutom kan jag tänka mig att vissa på andra sidan inte bilr helt glada och kanske bestämmer sig för att har någon som sänker server/nät/etc. Man kommer ju heller aldrig kunna "äga" innehållet då det tar max en timme för någon att mekaniskt läsa ut materialet kontinuerligt. Det blir ju som en svart lista, folk kommer ju vilja få bort vissa regnr också så vem kommer vara domare där?

Men men, jag skall prata med mina kollegor om jag får låna lite hårdvara för "privat" ändamål (om ingen tar tag i det innan dess :-).
av Ibanez
Bra att det finns en sådan sida, nu avser sidan BMW och dom flesta här på forumet "antar jag" är intresserade av VOLVO.
Det som känns oerhört viktigt är att det är 100% dokumenterat på något sätt, det skulle vara förödande om det dyker upp en bil "Reg nr" som INTE är skruvad/ändrad.
Räker det inte med en Speciell tråd? Många på forumet verkar ha "järnkoll" och det är dom som verkligen kan detta som kan bidra till en "samhällsupplysning" av betydande intresse för köpare av VOLVO.
av xerys2012
Mycket bra!! Torde ju dock räcka med en kategori "Skruvade mätare, annat fiffel" där varje reg nr får en egen tråd.
Noterade ju även idag på AB att antalet smaschade bilar fr staterna ökar lavinartat efter att varit i ett baltland och hottats upp lite. Kan ju även det vara intressant att kolla upp.
av Ibanez
Bra idé!! LSandstrom. Om det går att göra något sådan så skulle det vara helt perfekt, en annan är inget "hacker" direkt och om du har möjlighet och kunskap att titta på det så skulle det vara helt perfekt.
Tänk er att köpa en VOLVO och krocka med bilen och upptäcka att det saknas Airbags, etc.. Fy fasen så hemskt.
Kan tänka mig att "media" kommer att uppmärksamma en sida/lista med bilar som är "Fifflade med", det är en riktigt stor nyhet, speciellt om det berör VOLVO som är Sveriges vanligaste bil..
Det viktigaste är nog att tillförlitligheten skall vara 100% och dokumentaret på ett korrekt sätt.. LSandstrom nu har du att göra...
Användarvisningsbild
av StringerBell
Vet någon vilken svensk minister man skall trycka på gällande den här saken? Det måste sättas politisk press på Litauen om det här.
av JHg
FSandstrom skrev:Jag var inne på samma sak, jag är programmerare och funderade lite på hur man skulle kunna lösa det fast jag är inte helt säker på om jag orkar ta tag i det :-)
Jag är också databas arkitekt och system utvecklare sedan många år tillbaka. Jag kan delta i utvecklingen också om du inte orkar driva det själv.
av Rådlös
Kommunikationsministern, men jag tvivlar på att du får någon framgång.
Jag försökte i ett annat ärende som visserligen är relaterat till bilismen och gränsande till miljövård, men fick ett yxskaft till svar. Först och främst hade den berörda ministern inte tid med sådana frågor, sedan uppmanades jag i stället att i full byråkratisk ordning skriva en motion och lämna in till Riksdagen!
Skall du gå på någon så tror jag mer på Trafikverket och bilregistret i detta fallet. Nu kanske du inte umgås med Polismakten till vardags, men lite support från en polis hade nog underlättat något, tror jag. Speciellt som frågan nu "helt plötsligt" har blivit tidningsrubriker och "senaste nytt". (På det här forumet har det gått att läsa i ett par år i alla fall)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_i ... urminister
av Lövet
Tror inte att Backad-sajten egentligen bara är till för BMW. Det råkar dock vara så att källan till all information jobbar just på BMW. Kontakta dem och se om de är intresserade av skruvade Volvobilar också?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]