Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uggi
Hej!
Var sitter luftmassemätaren i en v40 2.0? Vad jag trodde så skulle den sitta direkt efter luftburken, men de bilder jag sett på t.ex bildelsbasen på olika lmm så sitter det ingen sån där. Det enda som sitter där är en "gummibälg". Är det så himla annorlunda på en vanlig 2.0l jämt emot en 2.0t?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Tror de säljer lmm:en för sig och att lmm:en ska sitta på gummislangen. Den gör i alla fall det på min 1.8 -00.
av Uggi
Micce1980 skrev:Tror de säljer lmm:en för sig och att lmm:en ska sitta på gummislangen. Den gör i alla fall det på min 1.8 -00.
Förstod att de säljer lmm:en för sig, men undrar mer var den sitter. För på gummislangen är det tomt för min del.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Jo den sitter mellan luftburken och slangen och träs i luftburkenen och träs i slangen.

http://www.skruvat.se/Luftmassematare-P64040.aspx
av Uggi
Micce1980 skrev:Jo den sitter mellan luftburken och slangen och träs i luftburkenen och träs i slangen.

http://www.skruvat.se/Luftmassematare-P64040.aspx
Jag vet att den ser ut sådär och ska sitta mellan luftburken och slangen. Men problemet är att det inte sitter någon där, så därför jag undrar om det möjligtvis kan fungera på något annat vis på min :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Till en -99? Låter skumt. Hoppas att någon annan kan ge ett svar då, nu blir man ju nyfiken.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Den inringade borde det vara. Har bara sett den modellen av lmm som jag länkade till tidigare. Prova att ta bort kontakten. Startar inte bilen då bör det vara den som är lmm:en.

Bild
av Uggi
När jag drar ut den kabeln startar bilen, fast lambda lampan lyser.
Problemet jag har är att bilen blöddrar och går dålig, oftast när det är fuktigt ute. Även då lyser lambda lampan, så funderade på om det var lmm som strulade.
Värme i kupén laddhybrid

Testade från appen att starta klimat och den[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]