Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Håller med skullen. Dessutom brukar paket ge bättre andrahandsvärde. Plockar man ihop allt utom en grej i Momentum får man inte mkt mer än för en Kinetic. Har man Momentum "på riktigt" får man 5-7 000 mer än för Kinetic efter några år. Samma logik här. Sen är ju RTI och taklucka grejer som alltid höjer attraktiviteten (kostar ju ca 50000 på en bmw-audi-merca....)/PH
av refbob
perhall skrev:Håller med skullen. Dessutom brukar paket ge bättre andrahandsvärde. Plockar man ihop allt utom en grej i Momentum får man inte mkt mer än för en Kinetic. Har man Momentum "på riktigt" får man 5-7 000 mer än för Kinetic efter några år. Samma logik här. Sen är ju RTI och taklucka grejer som alltid höjer attraktiviteten (kostar ju ca 50000 på en bmw-audi-merca....)/PH

Är ett trevligt paket om det inte vore för takluckan. Förstår inte varför man skall ha en sådan. Det finns ju AC. Jag är 187 lång och slår huvudet i det lägre taket. Om man skall ha hål i taket skall det vara ett panoramatak. Men tack för tipset!
av refbob
skullen skrev:HEJ!

Det blir nog en kanonbil, men fundera lite på om inte Hi-techpaketet kan vara idé när du ändå väljer både 7" HP, VOC och p-sensorer fram? Jag byggde "din" bil på Volvocars för skojs skull och får det till att du för ca. 7000 extra får RTI, keyless och taklucka. Det tycker jag är mycket prisvärt.

Lycka till
Fint paket om det inte vore för takluckan. 5000 billigare och utan lucka och jag slagit till direkt! Tack för tips!
Användarvisningsbild
av Guligan
Klart du skall ha Hi-Tech-paketet! Bara att sänka stolen i bott, och med rätt stolinställning i övrigt så slår du inte skallen i taket. Takluckan gör grymt mycket för utseendet. Speciellt på ljusa bilar, men även en caspian blue får nog ett lyft med glasluckan.
av Calvin
Takluckan är snygg och ger bra ljus, MEN den sänker innertaket. Jag är 182 och har bara 1-2 cm marginal till taket med stolen i botten. Så är man längre och sitter rätt rakt förstår jag att takluckan går bort (sitter som man lärde sig i körskolan för 15 år sedan).
Nu har jag utöver takluckan även elstol, den har jag fått för mig inte går att sänka lika mycket.
av ChristerN
perhall skrev:Håller med skullen. Dessutom brukar paket ge bättre andrahandsvärde. Plockar man ihop allt utom en grej i Momentum får man inte mkt mer än för en Kinetic. Har man Momentum "på riktigt" får man 5-7 000 mer än för Kinetic efter några år. Samma logik här. Sen är ju RTI och taklucka grejer som alltid höjer attraktiviteten (kostar ju ca 50000 på en bmw-audi-merca....)/PH
RTI är väl navigatorn?
Kan inte tro att den ger något annat än avdrag efter några år. Kartor gamla. Teknik gammal. Paddor eller smartfånar tar allt mer av dessa funktioner.
Valde själv bort dessa ur mitt urval till ny begagnad för ett år sedan.
Användarvisningsbild
av Momentum
Driver support paketet - Man blir en mera harmonisk människa med det - den adaptiva farthållaren är obeskrivligt skön att ha, och BLIS är också OK

För mig går också taklucka bort, helt hopplöst lågt i tak med den på plats - (192 cm lång)
av Malmstroem
Om man kör där det finns mycket annan trafik så är driver support-paketet mycket trevligt. Jag uppskattar i alla fall den funktionen.

Annars så är nyttan inte så stor. I stora delar av landet så går det alldeles utmärkt med en "vanlig" farthållare eftersom trafikintensiteten är så pass låg. BLIS hjälper inte så mycket om det ändå bara är en fil i varje riktning. :wink:

Jag hör också till de som aldrig kommer att ha nuvarande XC70/V70 familj med taklucka. Jag är 193 cm lång och det blir trångt med takluckan -- även med stolen så lågt som det bara går.
av refbob
Malmstroem skrev:Om man kör där det finns mycket annan trafik så är driver support-paketet mycket trevligt. Jag uppskattar i alla fall den funktionen.

Annars så är nyttan inte så stor. I stora delar av landet så går det alldeles utmärkt med en "vanlig" farthållare eftersom trafikintensiteten är så pass låg. BLIS hjälper inte så mycket om det ändå bara är en fil i varje riktning. :wink:

Jag hör också till de som aldrig kommer att ha nuvarande XC70/V70 familj med taklucka. Jag är 193 cm lång och det blir trångt med takluckan -- även med stolen så lågt som det bara går.
Nu är bilen beställd och det blir UTAN taklucka.....
Användarvisningsbild
av 2013xc70
Enig! Takluke passet ikke meg ,satt med hodet oppi taket. Og hva skal man med det når du har aircondition?
Problem baklucka

Det är troligtvis fukt i dämparna som or[…]

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]