Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blådåren
anmälde skiten på blocket!.
Blir så trött på folk som försöker göra en snabb hacka på att lura folk...
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har också anmält.. med länk till den cacheade sidan.
av Ibanez
Excel? Bra idé detta med att göra en Excel, kan man tänka sig att göra en tråd ex: Skruvade mätare/verifierade.
Då kan vi alla gå in och lägga till fordon?
Det som blir enormt viktigt är att det stämmer och är verifierat till 100%. Men så långt jag kan se så har ni "säkrat" bevis i ovan nämnda fordon.
Vet inte om det kan vara möjligt/realistiskt??
Vill inte att ex: min morsa skall bli lurad av uppenbara bilskojare..
Kan bara säga BRA JOBBAT av alla i forumet.
av Agneo
Anmälde också annonsen till blocket igår efter att jag såg i mina jobb system att bilen vart inne för garanti rep nov 2011 och den då hade rullat 22000 mil!
Användarvisningsbild
av joel80
Finns det något enkelt sätt att skicka uppgifterna till polis också? Skulle det nu bli så att den som köper får reda på att det är skruvat med mätaren och polisanmäler kan det ju kanske vara till hjälp att det faktiskt finns uppgifter som tydligt pekar på att hen har rätt.
av xerys2012
Klockrent!!
Tyvärr lät nog inte polisen göra så mycket åt saken, då det tidigare tagits upp i tråden att det inte är olagligt att skruva mätare samt vad som sades i artikeln fr Aftonbladet (?).

Hur som helst så ska de som gör det få det så svårt som möjligt att sälja bileländet.
av Ibanez
Idén med Excelen skulle kunna göra så att:
Skall man köpa en VOLVO så går man in o tittar på Forumet före det blir affär.
Skulle det finnas en "Mätarfusk Excel" Verifierade på forumet där ni som har koll, etc.. lägger in reg nr, verifierad mst, annat så kommer det garanterat att spridas i media och då gör forumet/ni/vi en samhällsnyttig uppgift och stävjar fuskare som köper, skruvar om, besiktar, och försöker sälja till oanade människor..
Tycker att han med Excel idén har en riktigt bra "point".
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]