Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
wissel skrev:Den Verkstaden vill jag inte ens passera i full hastighet....
Du har nog (läs: har) rätt i det.
Men man bör nog påtala det för verkstaden iallafall för att rädda någon annan.
Kanske är jag avtrubbad efter att ha besökt diverse verkstäder som inte har den blekaste om vad det är dom jobbar med.
Senast idag fick jag ett par skräckhistorier berättade för mig om Bilia segeltorp när jag berättat att min bil stannade igår (löst).
av tullamore
Magnus308 skrev:
tullamore skrev:
Magnus308 skrev:Det finns en reparationsprocedur längst ner på den här sidan om det är så som jag misstänker att dom skruvat loss fel plugg.

http://www.volvoxc.com/forums/showthrea ... EAD!/page7
Tack magnus! Nu funkar bilen med alla växlar igen! använde reparationsproceduren du länkat till. har bara kört några få mil änn så man får hoppas det håller ett tag.
Great!
Kontaktade du verkstaden? Vad sa dom?
Killen på verkstaden fixade bilen med instuktionerna jag fick av dig, fråga aldrig vad han ville ha för det arbetet. hämtade bara bilen och åkte där ifrån. Han sa att han aldrig rört den pluggen men vad vet jag! Bilen funkar nu ialla fall! Jag har fått lära mig lite om automatlådor nu, och det är väl ända fördelen med allt det här krånglet. kan tillägga att jag endast kört 38 mil själv med bilen sen jag köpte den så jag var jävligt besviken på v70 och vekstad! är nu ganska nöjd och glad!
Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]