Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av IngoJ
Så klart är det det bästa, men det går alldeles utmärkt om man är lite försiktig med min metod också. Om du får det på lacken, ta bort omedelbart.
av volvov702002
blir o maskera, alltid haft skräck med att ta bort lister eller plastdetaljer överlag på bilar med tanke på fästen mm som kan gå sönder. vad är lämpligast att maskera med ?
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Har haft samma bekymmer på mina stänklappar på min v70 -99, Nu när jag byte bil så lackade jag alla fyra stänkskydden, först yes diskmedel o gno rent, slipa lätt. plastprimer och sedan mattsvart. Nu ser dom konstant nya o fräscha ut o behöver inte bry mig. Lackade endast utsidan för övrigt. Insidan håller inte så länge :P
av volvov702002
Sunschreem skrev:Har haft samma bekymmer på mina stänklappar på min v70 -99, Nu när jag byte bil så lackade jag alla fyra stänkskydden, först yes diskmedel o gno rent, slipa lätt. plastprimer och sedan mattsvart. Nu ser dom konstant nya o fräscha ut o behöver inte bry mig. Lackade endast utsidan för övrigt. Insidan håller inte så länge :P

du har fördelen med att ha det hellackerat i övrigt, tyvärr så har jag en 02a och har ej sidolister , trösklar och listorna på stötfångarn lackerade. Dumt av volvo inte göra det från början , allt för framtida små förändringar av bilmodellerna. Samma sak med min 850 -95, medan x70 blev hellackerad.

Skulle gärna lacka, dock vet jag inte hur mycket av listerna går att ta loss för inlämning för lackering.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja, men vill minnas att man behöver nya clips då de brukar bli lite deformerade vid borttagning.

Det är samma faser som kommer att belastas va[…]

Batteri till V50?

Ah. Tack så mycket för snabbt svar.

Styrledsverktyg

Hej! Jag ska byta den inre styrleden på […]

Vilken mjukvara har ni?

Det är ju inte alla som släpps OTA, […]