Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Efter lite vånda och provkörning blir det en XC70 D4 AWD Momentum DE. Mest prisvärd!

Fick lite godis innan jag slog i taket 400´ . Massa goa skattade slantar...
Automat, Caspian blå met. Velar lite... Men har det förut och tycker det är en snygg färg. uppdatering HP stereo 7" (verkar värt det), HGV-pkt2, P-hälp fram + bak. VOC m fjärrstart, Reservhjul, Fast drag, Lastlåda i skuffen (slipper smutssamlande synliga skenor som jag aldrig använt på 3 år), stänkskydd fram o bak, Vinterdäck 16" på alu, takspoiler, tröskeldekor utvändig XC70, EL-motorvärmare. Och sedan är det ju en Momentum DE med mörkt skinn. Nu saknas bara Polestar, vilket enligt uppgift från dem är under framtagande till denna motor och årsmodell. Håller påmed certifieringen. Hoppas på lite mer knuff :) Nästan 2 ton som skall förflyttas.

Läst mycket om WAGs dåliga växellådor och motorproblem i flera biltidningar. Får bli Volvos något sävliga låda. Men den funkar bra i verkligheten. Medför lite extrakostnader dock. Skatt och soppa. Men man lever ju bara en gång :)

Det som jag blev mest imponerad av är komforten över gupp och ojämnheter på våra lite halvtaskiga vägar i mellansverige och vinteregenskaperna. Haldex 5 funkar till mig. Största problemet är att man blir fartblind. Man måste ju som sagt hinna stanna också...

Nu skall jag bege mig och beställa. Och sedan blir det väntan... Men bara en bråkdel mot om jag tagit en WAG :) Ses på vägarna!
Användarvisningsbild
av Momentum
XC gör sig mycket bra i stadstrafik, det är så mycket gropar, trasig beläggning, farthinder och skit överallt så man behöver terrängegenskaperna bäst i stan
av ansjo
Kolla in min svarar så ser du hur den kommer att se ut:)!
av refbob
ansjo skrev:Kolla in min svarar så ser du hur den kommer att se ut:)!
Fint! Nu är det bara att vänta... :)
av perhall
Kul!! Vinterkomforten är riktigt bra i V70 och ännu bättre i XC - den är lite tystare och går mjukare förutom att den ju tar sig fram bättre också.../PH
av skullen
HEJ!

Det blir nog en kanonbil, men fundera lite på om inte Hi-techpaketet kan vara idé när du ändå väljer både 7" HP, VOC och p-sensorer fram? Jag byggde "din" bil på Volvocars för skojs skull och får det till att du för ca. 7000 extra får RTI, keyless och taklucka. Det tycker jag är mycket prisvärt.

Lycka till
av skullen
HEJ!

Det blir nog en kanonbil, men fundera lite på om inte Hi-techpaketet kan vara idé när du ändå väljer både 7" HP, VOC och p-sensorer fram? Jag byggde "din" bil på Volvocars för skojs skull och får det till att du för ca. 7000 extra får RTI, keyless och taklucka. Det tycker jag är mycket prisvärt.

Lycka till

Det där verkar inte funkar så bra, min […]

V90 läggs ner.

Ja, 7% av nybilsregistreringarna för diesel &[…]

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]