Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselanddust
Har en tjänstebil där avtalet löper ut 30/6, hade i princip avskrivit Volvo nästa gång då jag läst att det kommer facelift på MY14 och jag vill inte plocka ut en ny bil i juni/juli som blir ersatt av en fräschare modell en eller två månader senare. Nu snackade jag i dag med en på Volvo som sa att det borde gå att få en MY14 till efter midsommar och att den skall gå att beställa i mars/april. Någon som har mer info?

Vad blir det för skillnader mot MY13?
Någon fler som hört att det snart skall gå att beställa?
Har också hört lite om att det eventuellt kommer en ny automatlåda, någon som vet?
av specos
Jag var inne och pratade med Volvo idag och säljaren och hans kollegor skulle få info om MY14 vecka 11, för att börja säljas vecka 15.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Du har rätt när det gäller datumen!
Kolla i S/XC60-delen där finns det spionbilder från Teknikens Värld på S60 och XC60, samt Kinabilder på en omaskerad XC60.
Finns även en tråd med bilder på en liftad kines-S80 med ny grill och bakparti, kan dock vara en China Edition... En del i forumet är mer skeptiska till en facelift av S80, V70 och XC70 men en del är väldigt övertygade om att det kommer
av dieselanddust
V 15 låter ju bra, då borde man kunna ha den för levernas innan 30/6 rimligtvis. Man får väl ladda upp med några färdiga offerter på andra alternativ så att man bara kan beställa i fall Volvo överraskar negativt på något sätt med faceliften.
av tunnis
Jag brukar hänga på låset när det öppnar upp datasystemet för nytt modellår och ha då fått bilen levererad första veckan i juli, lagom till byggsemester.

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]