Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Visst sk man ange att bilen varit krockad men om den är lagad enligt konstens alla regler och går igenom en besiktning är inte bilen i ett fullvärdigt skick? Eller myglas det med reparationerna i Baltikum. Jag är säkert naiv.
av Lövet
Det myglas fruktansvärt med reparationerna - det är det som gör hela importen lönsam. Det lagas med stulna delar, airbags ersätts ofta inte alls, plåt byts inte ut utan riktas och spacklas istället osv. Skillnaden mellan en bil som är reparerad efter krock i Sverige och en baltlagning är enorm!
av S.t.r.a.n.D
basberoende skrev:Regnr stämmer inte hella som står utskrivna. Hittade en BMW, i annonsen står "ZZL042 " angivet som reg, men på bilen sitter det plåtar med "UWP761"

Även denna bilen har samma historia.

Blocket: http://www.blocket.se/goteborg/BMW_530_ ... ?ca=15&w=1

Salvage: http://www.salvage-cars-for-sale.info/s ... jU3MzIzMTA
Om man kollar på Salvages bilder ser man att det står 525 på bakluckan samt om man kollar på transportstyrelsen på svenska regnumret så står det att det är en 525, men annonsören skriver 530..
av Lövet
Bilen är en amerikansk 525 som har 258hk vilket är samma 530 i Sverige. Bilen är en 525 dock även i Sverige hos Transportstyrelsen men med högre effekt. I Sverige har denna 3 liters variant 218hk.

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: UWP761
Fabrikat: BMW 525I
av basberoende
andreas_lofgren skrev:Bilen är en amerikansk 525 som har 258hk vilket är samma 530 i Sverige. Bilen är en 525 dock även i Sverige hos Transportstyrelsen men med högre effekt. I Sverige har denna 3 liters variant 218hk.

Fordonsidentifikation

Det äf ju bara ännu ett tecken på att det är en bluff firma enligt mig. Är bilen i papperna, oavsett motor, en viss modell så ska ju inte firman påstå något annat.

Sen en annan sak, det är ju faktiskt förbjudet om jag har fattat allt rätt att reg en bil i Sverige som har varit skrot andra sidan pölen.
av Lövet
Ja, det är till och med helt omöjligt att registrera en bil med Salvage klassning i Sverige. Till och med i hela EU .

Förutom i Litauen.

Som är ett EU-land. När bilen väl reggats i Litauen så kan den registreras i vilket EU-land som helst. Inklusive Sverige...
Användarvisningsbild
av wissel
Djasp skrev:
andreas_lofgren skrev:Företagsnamn är inte otillåtet att nämna så länge det är sakligt framställt. Dessutom är detta inte direkt någon hemlighet, har till och med varit TV-reportage om det.

Två andra handlare som håller på med exakt samma sak är Bilvågen och Bil33 - numera Södertälje Bil.

Som moderator för ett forum bör man hålla sig lite neutral med hur man uttalar sig i dessa frågor, dels för trovärdigheten för
forumet och dig själv.
Bara för att det har varit ett TV repotage om detta problem, betyder det inte att dessa bilar på blocket skulle vara felaktigt reparerade eller att firman försöker dölja detta. Tänk på att det du skriver på ett forum kan vara förtal och du kan hamna i en rättsprocess om du verkligen inte har på fötterna för det du skriver. T.ex. vad finns sakligheten när du hänger ut dessa företag i ditt inlägg ovan? Bara för att du har läst det på andra forum eller hört det av en kompis, betyder inte att det är sant och således inte kan betraktas som sakligt.

Att tro att alla bilar reparerade i Baltikum skulle vara skrotbilar som inte borde repareras är också fel. En krockad bil i USA kanske inte är lönsam att reparera där, men i Baltikum där arbetskostnaden är mycket lägre finns ekonomisk bäring att göra det. Visst finns det skräckexempel även därifrån, men att säga att all Baltikumimport är av ondo är bullshit.

PS. Jag representerar inte någon av firmorna nämnda i denna tråd.
DJASP....:Läs på gör om gör rätt.
Senast redigerad av 1 wissel, redigerad totalt 0 gånger.
av llesrof
Djasp skrev:
andreas_lofgren skrev:Företagsnamn är inte otillåtet att nämna så länge det är sakligt framställt. Dessutom är detta inte direkt någon hemlighet, har till och med varit TV-reportage om det.

Två andra handlare som håller på med exakt samma sak är Bilvågen och Bil33 - numera Södertälje Bil.

Som moderator för ett forum bör man hålla sig lite neutral med hur man uttalar sig i dessa frågor, dels för trovärdigheten för
forumet och dig själv.
Bara för att det har varit ett TV repotage om detta problem, betyder det inte att dessa bilar på blocket skulle vara felaktigt reparerade eller att firman försöker dölja detta. Tänk på att det du skriver på ett forum kan vara förtal och du kan hamna i en rättsprocess om du verkligen inte har på fötterna för det du skriver. T.ex. vad finns sakligheten när du hänger ut dessa företag i ditt inlägg ovan? Bara för att du har läst det på andra forum eller hört det av en kompis, betyder inte att det är sant och således inte kan betraktas som sakligt.

Att tro att alla bilar reparerade i Baltikum skulle vara skrotbilar som inte borde repareras är också fel. En krockad bil i USA kanske inte är lönsam att reparera där, men i Baltikum där arbetskostnaden är mycket lägre finns ekonomisk bäring att göra det. Visst finns det skräckexempel även därifrån, men att säga att all Baltikumimport är av ondo är bullshit.

PS. Jag representerar inte någon av firmorna nämnda i denna tråd.
Nu råkar jag veta att i alla fall en av firmorna som nämnts i tråden blånekar till all vetskap om att bilen skulle vart smälld. Om jag på bara några minuter kan ta reda på att bilen vart smälld så kan firman som köpt in bilen också göra det. De borde ha ännu bättre kanaler för att kolla upp sånt. Arbetar de med att vara bilhandlare och inte kollar upp historiken så skall de lägga ned verksamheten eller öppna gatukök istället. Antingen vill de på förekommen anledning inte veta något om bilens historik och därmed frånsäga sig allt ansvar, eller så är de fullt medvetna om historiken och låtsas som att de inte känner till den. Detta gör dem i så fall till fifflare, banditer och avskum. Om så är fallet så så skulle det inte förvåna mig om de håller på med annan brottslighet också.
av S.t.r.a.n.D
andreas_lofgren skrev:Bilen är en amerikansk 525 som har 258hk vilket är samma 530 i Sverige. Bilen är en 525 dock även i Sverige hos Transportstyrelsen men med högre effekt. I Sverige har denna 3 liters variant 218hk.

Fordonsidentifikation
Okej. Vet inte om jag fått detta om bakfoten (hoppas inte det) men BMWs modellbeteckningar talar väl om vilken "serie" och motorstorlek?? Alltså 525 = 5-serie, 2,5L motor. 530 = 5-serie, 3,0L motor?

Använde dimension 255/40-20 med fälgar p[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]

Vad verkstaden gör beror på ditt specif[…]

Relä K uppbrunnet.

Nu stämmer inte senaste svaret märker ja[…]