Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare!

Har försökt hitta liknande fel i forumet men lyckas inte riktigt :(

Imorse så upptäckte jag 2 fel på min V70 -01'a.

Instrumentpanelen lyste inte upp direkt som den brukar när man startar bilen, det tog ca 10s innan den lyste upp, och efter det lyser den inte som den brukat göra (svagare). Sifforna nertill märks detta speciellt på.

Tänkte att frugan kanske hade varit och skruvat i reglaget för ljusstyrkan och märkte då att inget händer när man vrider på reglaget.

Märkte också att halvljusreglaget inte fungerar heller, det går inte att höja/sänka halvljuset, det går inte att slå på dimljusen heller, dvs hela den där modulen till vänster om ratten har lagt ner.

Testade stänga av bilen och starta upp igen, samma fel, det tar ca 10s innan ljuset för varvtal/hastighet lyser upp och det lyser svagt.

Bilen går normalt i övrigt, däremot märkte jag sen att displayen till stereon också lagt av, den verkar fungera precis som vanligt i övrigt och jag är helt säker på att displayen fungerade igår.

Säkringsfel tänkte jag och kikade igenom samtliga säkringar men finner ingen som är trasig genom rent okulär besiktning.

Vad kan det vara annars? Reläfel? Gluttade igenom haynesboken men i den stod inget riktigt specifikt om detta och jag har ingen aning om vilket relä som är till vad :(

Nån av er därute som kanske kan peka näsan min i korrekt riktning för att lösa felet?

Mvh

Alexander
Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]