Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Har Biltemas Solar-film liggande och väntar på att montera den när det är lite varmare. Har kollat på nätet där den värms utanpå bilen innan den monteras på plats, enligt Biltemas beskrivning ska man skära remsor och låta dessa gå om lopp med ett par mm. att värma näms inte. Funderar att följa men bara delvis monteringsanvisningarna och dela filmen på halva höjden 2 st 35 cm. Mina bägge små sidorutorna blev ganska bra.

Någon med erfarenhet kanske?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det blir mycket bättre resultat av att värma och sträcka filmen än att kapa remsor. Det kan vara väldigt väldigt svårt att få skarvarna att inte synas.

Biltemas film har jag dock läst att den inte är direkt sträck-vänlig.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Lucif3r skrev:Det blir mycket bättre resultat av att värma och sträcka filmen än att kapa remsor. Det kan vara väldigt väldigt svårt att få skarvarna att inte synas.

Biltemas film har jag dock läst att den inte är direkt sträck-vänlig.
På bruksanvisningen står det att det ska gå ett par mm om lott, typ gammat tapet.
av matzen10
Alfredo; Har du lust att lägga upp lite foton på monteringen sen? Eller i vart skriva en text?! Vi är nog många som skulle vilja ha recensioner :D
Användarvisningsbild
av Alfredo
matzen10 skrev:Alfredo; Har du lust att lägga upp lite foton på monteringen sen? Eller i vart skriva en text?! Vi är nog många som skulle vilja ha recensioner :D
Ska försöka göra det.

Kan man stänga av limp mode/långsaml&au[…]

Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]

Nu tar Volvos "eminenta mjukvarutekniker &q[…]