Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av outlook
hej får inte igång min volvo 855 turbo 96 2,3 l. vägrar starta har bensin på motorn går runt och småtänder emellanåt men vill inte. vad är enklast att börja att kolla på, har tittat på bränslerelät ser bra ut och pumpen låter som den går i gång. tackar för svar så fort som möjligt mvh
av Hazarox
Har du kört med bilen på länge? Om inte så kanske det är att se över spridarna och bränslesystemet så att den får soppa som han ska.

Annars kan du ju byta hela tändsystemet (tändkablar, fördelare, rotor) och se om det hjälper.
av outlook
har kört nyligen, men sen stod bilen några dagar när det var kallt, så hade batteriet laddats ur, fick igång den mad startkablar, körde en stund och lät bilen stå i två dagar sen starta jag upp den och lät den stå en dag sen batteriet helt dött igen. och nu vägrar den helt , finns lite liv i den emmelanåt när jag får hjälp med startkablar
av Hazarox
Ladda upp batteriet i ett par dagar och sen provar du att starta bilen på nytt. Sen när du väl får fart på han så kolla så att den laddar som den ska. Annars kan det vara kasst batteri.
av outlook
kan det vara kamaxelgivaren ska man rengöra den. bilen får fram bensin, men var nere nu och försökte starta den men det gick inte så jag har fått höra att jag ska rengöra givaren
av outlook
hej o tack för dina svar, jag har prövat o starta med hjälp av en kompis o hans bil men det går inte allt fungerar men den vill inte starta. har lossat o kollat så bensinen går fram.
av Hazarox
Jag hade det problemet att mitt batteri hade frusit = ingen ström. Ta in ditt batteri och låt det tina och sen låter du det ladda i ett par dagar och provar igen...

Felkod får du med att en motorelektroniklampa ska lysa i ditt instument.

Skulle det inte fungera med ett nyladdat/annat batteri så kan du ju prova att byta kamaxelgivare + tänddelar.

Monterade in slutsteg o baslåda som jag allt[…]

Nu har bilen funkat bra ett par veckor. Min mek b[…]

Ja kanske ska byta den och även vevaxel givar[…]

Volvo Selekt garanti

@Wimso , De bara slingrar sig. Det är en sj&[…]